دانش بنیان یعنی کشور از تولیدات معمول و کم بازده فاصله بگیرد

قزوین - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دانش بنیانی که مقام معظم رهبری در شعار سال تاکید داشتند یعنی کشور از تولیدات به شکل معمول و کم بازده فاصله گرفته و راندمان را افزایش دهد.

رجب رحمانی روز سه شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مورد شعار سال مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین که رهبری بر آن تاکید داشتند، یعنی کشور در هزینه‌هایی که برای تولید صرف می‌کند، با افزایش عواید و بهره‌ اقتصادی روبرو شود.

وی اضافه کرد: اگر ما کالایی تولید کنیم که هزینه آن دو برابر کالای خارجی باشد، مردم به سراغ تولید داخلی نخواهند رفت، این موضوع در مورد کیفیت محصولات نیز صادق است و همه این موارد تنها در سایه روند دانش بنیان محقق می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه تولید مقوله ای است که باعث ثروت، قدرت و اشتغال می‌شود، گفت: با تولید دانش بنیان می‌توان بهترین‌ها را تولید کرد و با هزینه کمتر و با مرغوبیت بیشتر به سمت افزایش توان اقتصادی و اشتغال پایدار بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه وامی گرفته شود و در نهایت ببینیم یک تولید معمولی صورت گرفته است، چندان کار مهم نیست، ضمن اینکه بعضی از شرکت‌ها با همین اعتبارات هم خوب کار نکردند و فقط به احداث چندتا سوله اکتفا می‌کنند.

رحمانی یکی از ظرفیت‌های مهم تولید دانش بنیان را صادرات عنوان کرد و گفت: همه مسؤولان و مدیران کشور باید با تحقق شعار سال کاری انجام دهند که در صادرات حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ امروز در صادرات بین المللی رقم بالایی نداریم و باید در این راستا کارهایی زیرساختی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به موضوع اشتغال آفرینی اشاره کرد و گفت: اشتغال مسئله مهمی در کشور است که متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود با سرمایه یک تا ۲ میلیاردی اشتغالی صورت نمی‌گیرد.

رحمانی تصریح کرد: ما به خوبی می‌دانیم که معضل بیکاری در همه دنیا وجود دارد، اما باید درصد بیکاری را کاهش دهیم و به سمتی پیش برویم تا برای افرادی را که نتوانستیم مشغول به کارشان کنیم، یک بیمه بیکاری در نظر گرفته و آن‌ها از نعمت یک زندگی حداقلی برخوردار سازیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبری برای هرسال اسمی را تعیین می کند و شعاری را می فرمایند که حاکی از بینش و تدبیر و اشراف معظم له به مسائل جهانی و بین المللی و همچنین اوضاع داخلی کشور است؛ امسال نیز همانند سال‌های گذشته بر تولید تمرکز داشتند که باید محور برنامه‌های سال جاری قرار گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha