۹۰ درصد ظرفیت واحدهای اقامتی در خراسان رضوی تکمیل شد

مشهد_ایرنا_ مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اکنون ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در این استان از مرز ۹۰ درصد گذشته است.

 روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از سید جواد موسوی گزارش داد: ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل‌ آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی ۱۲۰ هزار نفر شب اقامت است که در آستانه شب نوروز چیزی به تکمیل کامل این ظرفیت باقی نمانده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی غیر رسمی شامل مدارس، مساجد، حسینیه‌ها، بوستان‌های زائرپذیر، خوابگاه‌های دانشجویی، زائرسراهای ارزان قیمت و زائر شهر رضوی، مهمانسراهای دولتی و سایر مراکز اقامتی تا ۴۷۰ هزار  نفر شب اقامت در استان برنامه‌ریزی شده است که زائران و گردشگران می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی با بیان این‎که برنامه های فرهنگی و آیینی نوروزگاه در ۹۶ نقطه از استان خراسان رضوی برای گردشگران و زائران نوروزی تدارک دیده شده است، اظهار کرد:  آئین نوروزگاه در ۵۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۲ شهرستان، ۱۷ روستای هدف گردشگری، چهار پایگاه میراث فرهنگی و سه منطقه نمونه گردشگری برگزار می‌شود.

موسوی به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تبدیل صنایع‌دستی استان به عنوان سوغات سفر گردشگران و زائران نوروز ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۵۶۰ غرفه عرضه صنایع‌دستی در تاسیسات گردشگری، هتل‌ها، مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی، بوستان‌ها و محورهای تردد زائران و گردشگران برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه غرفه های مزبور صنایع‌دستی را در ۲۲ شهرستان استان عرضه  می‌کنند، اظهار کرد: در این رویداد بزرگ هنری ۶۲۰ هنرمند استان خراسان رضوی از ۴۶ رشته صنایع‌دستی مشارکت دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha