محورهای خراسان رضوی برای مسافران نوروزی ایمن‌سازی شد

مشهد- ایرنا- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی از ایمن‌سازی محورهای این استان با اقدامات سخت افزاری به منظور کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز خبر داد.

علیرضا خجسته روز یکشنبه در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی در خصوص اقدمات صورت گرفته در قالب طرح نوروزی ۱۴۰۱ طی ۲ ماهه پایان سال افزود: در استان خراسان رضوی، ۶۰ نقطه پر تصادف وجود داشت که از سه سال گذشته فرآیند رفع اشکالات این نقاط آغاز شده و تاکنون ۴۰ نقطه از مناطق حادثه استان  رفع حادثه شده است.

وی بیان کرد: عملیات رفع حادثه در ۱۳ نقطه خراسان رضوی نیز در حال اجراست که تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد و هفت نقطه باقی مانده نیز تا پایان تیرماه سال آینده برطرف خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سه ایستگاه اطلاع رسانی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی در محورهای ورودی استان خراسان رضوی از جمله محور سبزوار-  نیشابور، محدوده روستای مهر، محور باغچه نیشابور و محور گناباد تربت حیدریه برپا شده‌اند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی گروههای راهداری ۶۰ کشیک را در محورهای استان خراسان رضوی انجام خواهند داد که با سرکشی از این محورها مشکلات و مسائل مربوط بررسی خواهد شد.

خجسته گفت: ۸۱ گروه راهداری نیز در شهرستان‌های استان خراسان رضوی به صورت ثابت مستقر شده اند که با استفاده از ۵۴۰ دستگاه ماشین آلات خدمات ارائه می کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی با اشاره به استقرار ۷۶۵ نفر نیروی راهدار به صورت شبانه روزی در محورهای استان، گفت: برخی اقدامات نیز پیش از آغاز طرح نوروزی در دستور کار قرار گرفته است که از آن‌ جمله می توان به ۲۵۲ کیلومتر تجدید رویه آسفالت، ۴۳۶ هزار مترمربع لکه‌گیری، اجرای ۲۸۰ هزار متر طول درزگیری و ۴ هزار کیلومتر تجدید خط کشی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه ابنیه فنی نیز حدود ۷۰ دستگاه آبنما را با باکس‌های آماده به پل تبدیل کردیم تا ایمنی بیشتری داشته باشند، افزود: نصب ۱۸ کیلومتر حفاظ‌های بتنی در حاشیه راه‌ها، ایجاد روشنایی در ۱۷.۵ کیلومتر از محورهای مورد نیاز و حادثه خیز و ایجاد ۱۸۵ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha