۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84690182
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نظارت بر تخلفات زیست محیطی خراسان شمالی افزایش یافت

۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۲۶
کد خبر: 84690182
نظارت بر تخلفات زیست محیطی خراسان شمالی افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: نظارت های این اداره کل در بازار و عرصه های طبیعی برای جلوگیری از تخلفات احتمالی در تعطیلات نوروزی، افزایش یافته است.

محمدحسن صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گشت های نظارت در تمام شهرستان های استان فعال است و نسبت به رصد و بررسی تخلف های احتمالی فعالیت دارند. 

وی با اشاره به رصد بازار نوروزی برای شناسایی و جلوگیری از تخلفات زیست محیطی گفت: متاسفانه بعضا شاهد خرید و فروش جانوارن مختلف برای سفره هفت سین هستیم که این امر تخلف است، مردم پای جانوران مختلف از جمله لاک پشت، مار آبی و یاسایر آبزیان غیرمجاز را به سفره هفت سین کشانده اند که تهدید برای سلامتی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: گشت های ما بازار شهرستان های مختلف را رصد و پایش می کنند و از مردم هم درخواست می شود از خرید و فروش این گونه ها خودداری کنند.

صالحی افزود: محیط بانان این اداره کل، مناطق چهارگانه محیط زیست را تحت نظارت و پایش دارند و علاوه بر آن، گشت های سیار هم در نوروز، بررسی و نظارت بر مناطق آزاد استان را بر عهده دارند. 

وی با بیان اینکه گشت ها تا پایان تعطیلات نوروز فعال است گفت: با توجه به مناسب شدن هوا، پیش بینی می شود حضور سودجویان و شکارچیان غیرمجاز در عرصه های طبیعی افزایش یابد البته این اداره کل تدابیر لازم در این باره اندیشه کرده است. 

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: محیط بانان و گشت های نظارتی، با هر گونه تخلف به جد برخورد می کنند.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور ، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۷ هزار هکتار مدیریت می کند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha