ظرفیت اسکان زائران نوروزی در خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد-ایرنا-دبیر کمیته اسکان و رفاه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: ظرفیت اسکان زائران نوروزی در این استان نسبت به دوران قبل از شیوع کرونا، در سال ۱۳۹۸ به میزان هفت درصد افزایش یافته است.

یوسف بیدخوری روز جمعه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: ظرفیت واحدهای رسمی، موقت و اسکان اضطراری برای زائران نوروزی در خراسان رضوی، در مجموع ۴۷۰ هزار نفر شب است که  ۳۵۰ هزار نفر شب از این تعداد متعلق به کلانشهر مشهد و بقیه مربوط به شهرستانهای این استان است.

وی با بیان اینکه نیمی از واحدهای اقامتی کشور در مشهد واقع است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱۹ هزار و ۶۱۴ ظرفیت تخت رسمی در  خراسان رضوی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه بوم‌گردی دایر است که از این تعداد ۱۱۲ هزار و ۹۸۹ تخت در مشهد و بقیه در شهرستانهای استان خدمات رسانی می‌کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در اقامتگاههای بوم‌گردی موفقیت‌های خوبی حاصل شده است، به طوریکه اکنون ۱۳۵ اقامتگاه مجوز دار در استان دایر است که زمینه اقامت در روستاها و مناطق بومی خراسان رضوی را فراهم کرده‌اند.

بیدخوری گفت:  علاوه بر ظرفیت اقامت دائمی برای اسکان زائران نوروزی، واحدهای اقامتی موقت مانند مدارس، مهمانسراهای دولتی، زائرسراهای ارزان قیمت، حسینیه‌ها، سالن‌های ورزشی و کمپ‌ها در هماهنگی با دستگاههای مختلف فراهم شده است که در مجموع ۱۹۱ هزار و ۴۱۲ نفر شب ظرفیت دارند.

وی گفت: در حال حاضر ۵۵ درصد از ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی در مشهد تکمیل شده است.

بیدخوری اظهار کرد:  در ایام تعطیلات نوروزی ۱۶۱ بازرس، نظارت  از واحدهای اقامتی در استان خراسان رضوی را بر عهده دارند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha