امسال طرح‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری برای ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی کرد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: طرح‌های صنعتی بهره‌برداری شده و طرح‌هایی که برای آن در سالجاری جواز تاسیس صادر شده برای ۱۰ هزار و ۱۳۷ نفر اشتغالزایی کرده است.

سجاد رستمی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری ۱۳۵ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که این تعداد طرح برای ۸۶۲ نفر اشتغالزایی کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در سالجاری ۶۵۷ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ثابت ۸۵ هزار و ۹۸۴ میلیارد ریال در استان صادر شد که این تعداد طرح نیز برای ۹ هزار و ۲۷۵ نفر اشتغالزایی کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲ هزار طرح صنعتی در استان در حال اجراست، تصریح کرد: از این تعداد ۴۰۰ طرح بیش از ۶۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

رستمی به عملکرد استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز اشاره کرد و گفت: در سالجاری ۴۶۰ مصوبه در این کارگروه تصویب شد که از این تعداد ۴۱۱ مصوبه اجرا شده و ۳۳ مصوبه نیز در دست اجراست.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در سالجاری برای ۱۰ واحد صنعتی استان پروانه تحقیق و توسعه صادر شده و پنج واحد نیز موفق به کسب جواز و پروانه فنی مهندسی شده است.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۹۵۳ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است

این واحدهای فعال، ۱.۲۷ درصد تعداد واحدهای صنعتی کشور، ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۹۱ صدم درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha