۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 84687325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده قتل با ۳ محکوم به قصاص در ارومیه به سازش ختم شد

ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پرونده قتلی با سه نفر محکوم به قصاص با وساطت ۶۰ خیر و رضایت اولیای دم به گذشت و سازش ختم شد و محکومان از چوبه دار رهایی یافتند.

ناصر عتباتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وظیفه دستگاه قضایی اجرای حدود، احکام الهی و قوانین جاری کشور هست و باید برای برقراری نظم، احکام صادره از دادگاه ها بخصوص در امور جنایی را به مرحله اجرا بگذارد، لکن وظیفه اخلاقی و انسانی و شهروندی ما و هر کسی است که برای اصلاح ذات البین و برقراری دوستی و سازش تلاش و طرفین پرونده را به سازش دعوت کنیم.
وی اظهار کرد: در این پرونده حکم قصاص نفس سه نفر محکوم علیه پرونده که مرتکب قتل عمدی شده بودند صادر و پس از سیر تمام مراحل آماده اجرای حکم بود و موعد اجرای حکم نیز روز بعد بود.
رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: تلاش‌های گروه سازشی که تعداد قریب به حدود ۶۰ نفر از روحانیون و ریش سفیدان محلی و ائمه جمعه و فرماندهان سپاه و بسیج و تعدادی از فعالان اجتماعی مسوولین عالی قضایی و مدیران زندان‌های استان و مردم منطقه بودند و در جلسه‌ای که تا پاسی از شب به طول انجامیده بود شامل نتیجه قطعی نشد و مراتب موکول به ساعات آینده شد تا اینکه لحظات نفس گیر اجرای قصاص نفس در زندان ارومیه فرا رسید.
عتباتی اضافه کرد: هر سه محکوم علیه توسط مامورین اجرا پای چوبه دار حاضر شدند و همه حضار در بهت و نگرانی و دلشوره بودند و کاری از کسی بر نمی‌آمد.
وی گفت: در نهایت آخرین تلاش‌ها برای سازش انجام شد و لحظه‌ای که همه منتظر آن بودند اتفاق افتاد و مهر الهی در دل اولیای دم نشست و همگی از اجرای قصاص نفس منصرف شدند و رضایت خود را اعلام و محکومان حیاتی دوباره یافته و به آغوش خانواده خود بازگشتند.
وی تاکید کرد: به یمن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر (عج) کار تحسین برانگیز اولیای دم در لحظات آخر موجبات خوشحالی همه را فراهم کرد و عیدی بسیار ارزشمندی را به محکومین و خانواده آنها و کل جامعه هدیه کرد.
به گزارش ایرنا، به یمن میلاد یگانه منجی عالم بشریت و اعیاد شعبانیه این گذشت ارزشمند کام همه را شیرین کرد و بار دیگر سنت حسنه سازش را در جامعه اسلامی کشورمان پر رنگ و با جلوه کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha