۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۴۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84685801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارسال کمک‌های بشردوستانه پاکستان به اوکراین

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۴۷
کد خبر: 84685801
ارسال کمک‌های بشردوستانه پاکستان به اوکراین

تهران- ایرنا- دولت پاکستان سه شنبه شب محموله ۱۵ تنی کمک‌های بشر دوستانه را به درخواست دولت اوکراین به این کشور ارسال کرد.

به گزارش ایرنا، ۲  فروند هواپیمای باری سی-۱۳۰ متعلق به نیروی هوایی پاکستان سه‌شنبه شب در پایگاه «نورخان» شهر اسلام‌آباد محموله‌ ۱۵ تنی کمکی شامل اقلام بهداشتی، دارویی، موادغذایی، پوشاک، وسایل گرمایشی، و دیگر نیازهای لازم را بارگیری کرد.

در مراسمی که به همین منظور برگزار شد، «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان و سفیر اوکراین در اسلام‌آباد شرکت داشتند.  

کمک‌های بشردوستانه پاکستان به مردم اوکراین بنا بر درخواست دولت کی‌یف انجام می‌شود.

بر اساس گزارش آژانس پناهجویان سازمان ملل، تا امروز، بیش از دو میلیون و  ۳۰۰ هزار نفر از اوکراینی ها کشور خود را ترک کرده اند و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر دیگر نیز در داخل این کشور آواره شده اند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل بر این باور است: در زمان حاضر سه امر بسیار اهمیت دارد. باید از غیر نظامیان محافظت شود، انتقال امن کمک های بشردوستانه لازم است و ما باید یک سیستم برای ارتباط مداوم با طرف های درگیر داشته باشیم.

 وی تصریح کرد: برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که به شدت نگران تأثیر درگیری ها بر امنیت غذایی اوکراین و کاهش توانایی خانواده ها در مناطق درگیری برای تامین غذای خود است.

به گفته دوجاریک، صندوق کودکان سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است که در زمان حاضر بیش از یک میلیون کودک از اوکراین فرار کرده اند.

اوکراین که در حال جنگ با روسیه است از کشورهای مختلف دنیا درخواست حمایت نظامی و بشردوستانه از جمله دریافت سلاح، موشک‌های ضد تانک و دیگر تسلیحات نظامی را کرده است.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha