مقام‌های کشوری و لشکری درگذشت آیت الله گرگانی را تسلیت گفتند

تهران - ایرنا - مقام‌های کشوری و لشکری، شخصیت‌ها، احزاب و تشکل‌ها درگذشت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله علوی گرگانی روز جمعه به دلیل بیماری، در بخش ویژه بیمارستانی در شهر قم بستری شده بود.

آیت‌اللَّه علوی در خجسته ایّام ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۵۹ق (خرداد ۱۳۱۸ ش) در نجف اشرف، در بیت فضیلت و تقوا زاده شد.

این مرجع تقلید از شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی است. علوی گرگانی دارای تألیفات مختلفی است که توسط مرکز کامپیوتری علوم اسلامی، گردآوری و منتشر شده است.

ساخت مسجد و درمانگاه در گرگان و تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات عمرانی وی است.

پیام تسلیت وزیر کشور

وزیر کشور با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی مرجع تقلید جهان تشیع را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: ارتحال فقیه عالیقدر و مرجع عظیم الشان حضرت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، روحانیت معزز، مردم شریف گلستان، مقلدان آن مرجع و بیت مکرمشان تسلیت عرض می‌کنم.

این پیام می افزاید: آیت الله علوی گرگانی از شاگردان مکتب تشیع و تعلیم یافته نزد مرحوم  آیت الله بروجردی و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی رحمه الله علیه بود و با درکی عمیق و استوار از اندیشه های دینی و فقه پویای شیعه آثاری ماندگار و علمی از خود جای برجای گذاشته است.

احمد وحیدی در این پیام خود تصریح کرد: وجود فقیهانی چون ایشان در تاریخ تشیع به ویژه دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن، پرچم پرافتخار مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی را برافراشته و با مجاهدت خستگی‌ناپذیر در تبلیغ معارف اسلامی و تربیت شاگردان مکتب فقه جعفری، چراغ هدایتی که از قیام عاشورا برافروخته شده بود را فروزان نگهداشت.


پیام تسلیت رییس سازمان انرژی اتمی ایران

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در پیامی رحلت آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی را تسلیت گفت.

محمد اسلامی در این پیام افزود: رحلت عالم ربانی و مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج سید محمدعلی علوی‌گرگانی رضوان‌الله‌علیه برای بنده بسیار تأثرآور و دردناک بود.

در این پیام آمده است: این فقیه بزرگوار، در دوران حیات خویش با تدبیر، صلابت و فروتنی در موضوعات گوناگون انقلاب و نظام اسلامی راهگشای بودند و مسیری مبرهن برای مردم این سرزمین در شرایط حساس به تصویر کشیدند. وفاداری این مرجع معظم در حمایت از  مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای همیشه در اذهان و صفحه زرین روزگار به یادگار می‌ماند. انشاالله روح ایشان با ابرار و نیکان محشور باشد.

اسلامی در پیام خود تصریح کرد: اینجانب ارتحال حضرت آیت الله علوی گرگانی را به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم، مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، خاندان گرامی و فرزندان مکرمشان، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان و ارادتمندان و به ویژه مردم شریف استان گلستان تسلیت عرض می‌نمایم.

پیام تسلیت وزیر امور خارجه

حسین امیر عبداللهیان در پیامی درگذشت آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفت و افزود: خبر ارتحال عالم جلیل القدر و مرجع  معظم تقلید، استاد مهذب اخلاق حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گلپایگانی، رضوان الله علیه، موجب تألم عمیق اینجانب شد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اینجانب این ضایعه را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری و مراجع و علمای عظام و حوزه های علمیه و مردم مومن و ارادتمند مرجعیت در ایران اسلامی و جهان اسلام تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خدوند متعال برای روح ملکوتی آن مرجع جلیل الشان علو درجات و برای بیت مکرم و فرزندان معزز ایشان و کلیه علاقمندان و مقلدان ایشان صبر جزیل و اجر جزیل مسالت می نمایم.

پیام تسلیت وزیر اطلاعات

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب با صدور پیامی درگذشت آیت الله علوی گرگانی را تسلیت گفت و افزود: ارتحال مرجع جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی که عمر پربرکت خویش را صرف ترویج علوم و معارف اهل بیت (ع) کرد موجب تألم و تأثر شد. 

خطیب افزود: این مرجع عظیم‌الشأن از استوانه‌های حوزه‌ علمیه قم به شمار می‌رفت؛ فقدان این مرجع عالیقدر را به ساحت مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، فرزندان مکرم، خاندان محترم، شاگردان و ارادتمندان آن فقید سعید تسلیت می‌گویم و از درگاه خالق رحمان و رحیم، برای آن رحیل دیار دوست، علو درجات همراه با رحمت واسعه و برای کلیه بازماندگان، صبر، شکیبایی و سلامتی مسألت می‌نمایم. 

رئیس جمهور: آیت‌الله گرگانی در میدان دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاشی مجدانه داشت

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت رحلت آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد: این فقیه پارسا و وارسته در کنار هدایت و ارشاد مردم و پرورش شاگردان علوم دینی و نیز انجام امور خیر و عام‌المنفعه در میدان دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، تلاشی مجدانه داشت.

به گزارش حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در این پیام افزود: رحلت مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تألم و ثأثر فراوان شد.

وی اظهار داشت: این عالم برجسته که از دانش‌آموختگان ممتاز اساتید بزرگ حوزه‌های علمیه من‌جمله آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و به ویژه حضرت امام خمینی(ره) به شمار می‌رفت، سال‌ها با تدریس فقه و اصول، ترویج معارف اهل بیت (ع) و تألیف آثار ارزنده فقهی به زبان‌های فارسی، اردو و عربی به گسترش مرزهای فرهنگی شیعه پرداخت.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این فقیه پارسا و وارسته در کنار هدایت و ارشاد مردم و پرورش شاگردان علوم دینی و نیز انجام امور خیر و عام‌المنفعه، در میدان دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، تلاشی مجدانه داشت که بی‌شک توشه شایسته‌ای برای آن عالم ربانی در سرای آخرت خواهد بود.

رئیسی در این پیام تاکید کرد: اینجانب مصیبت وارده را به بیت مکرم، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن عالم و مردم شریف استان گلستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منّان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با جدّ بزرگوارشان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.


آیت الله گرگانی بیش از ۴۰ سال عمر خویش را مصروف خدمت به دین و مردم کرد
جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تسلیت رحلت آیت الله علوی گرگانی نوشت: از برکات این مرجع عالیقدر سال‌ها تدریس و تحقیق در حوزه مقدسه قم و آثاری چون منهج الصالحین، منهج الناسکین، المناظر الناضرة فی أحکام العترة الطاهرة(فقه اجتهادی) و گلچینی از انوار اخلاقی (برگزیده درس اخلاق‌های ایشان) به یادگار مانده است.

«آیت الله علوی گرگانی از همه مناصبی که در حوزه علمیه قم، در انتظارش بود صرف نظر کرد و بیش از چهل سال عمر خویش را مصروف خدمت به دین و مردم و اقدام به ساخت مسجد، حسینیه، درمانگاه در نقاط مختلف ایران کرد.»

تلاش مجدانه آیت الله علوی گرگانی در دفاع از آرمان‌های انقلاب ستودنی بود 
علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی درپی رحلت آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد: رحلت عالم ربانی و فرزانه، مرجع تقلید عالی قدر و مردمی عالم تشیع، حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی که عمر گرانبهای خود را صرف تعلیم و ترویج احکام و قواعد اسلام ناب محمدی کرد، موجب تأسف و تأثر بسیار اینجانب شد. تلاش مجدانه ایشان در دفاع از آرمان‌های انقلاب ستودنی بود.

پبام تسلیت معاون رییس جمهوری در امور مجلس  
سید محمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با عرض تسلیت رحلت آیت الله علوی گرگانی، نوشت: آن فقیه عالی‌مقام و استاد فضیلت و اخلاق که در محضر بزرگانی چون آیت الله بروجردی و امام خمینی تلمذ کرده بود، عمر با برکت خود را در تربیت هزاران شاگرد فاضل، نشر معارف قرآن و عترت، تالیف دهها کتاب ارزشمند، حمایت از انقلاب و نظام اسلامی و خدمت متواضعانه به مردم گذراند.

زندگی نورانی و مجاهدت‌های زاهدانه توشه ارزشمندی برای سفر آخرت این مرجع بزرگوار است
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله علوی گرگانی نوشت: اسلام به برکت حضور مراجع تقلید و آیات عظام و در سایه سار حضور معنوی ایشان همواره  مسیر پیشرفت خود را با موفقیت طی می کند. سالها زندگی نورانی آن فقید عالی مقام و مجاهدت‌های زاهدانه آن مرجع بزرگوار که در راه تقویت و ترویج اسلام، تالیف کتب دینی، حدیث، فقه و پرورش شاگردان بسیار در عرصه دینی و حوزوی سپری شد، توشه ارزشمندی برای سفر آخرت و تقدیم به پیشگاه خداوند عالم از سوی آن مرحوم است.

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی رحلت آیت الله العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی را تسلیت گفت.

محمدمهدی اسماعیلی در این پیام تصریح کرد: خبر رحلت عالم متقی و مرجع بزرگوار، مرحوم آیت الله العظمی سیدمحمد علی علوی گرگانی موجب تاثر گردید. آن فقیه والامقام، در زمره نسلی از مجاهدان و عالمان دینی بود که محضر اعاظم حوزه های علمیه را درک نموده و از خرمن معرفت آنان خوشه چیده بودند و خود را به زیور علم و تقوا آراستند.

وی افزود: اینجانب فقدان این عالم عامل و انقلابی را که خالصانه در راستای گسترش اهداف الهی انقلاب اسلامی مجاهدت می نمود، به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا که در آستانه میلاد پربرکتش قرار داریم، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه، شاگردان، مقلدان و علاقه مندان آن مرحوم، بالاخص بیت مکرم و بازماندگان معزز تسلیت می گویم و از درگاه حضرت احدیت برای روح پرفتوح آن مرجع فقید، علو درجات در اعلی علیین و رحمت واسعه مسالت می نمایم."


پیام تسلیت رییس کل دیوان محاسبات کشور

رییس کل دیوان محاسبات کشور در پیامی تاکید کرد: ارتحال فقیه عالیقدر، حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی، از مراجع عظام تقلید که عمر با برکت خویش را صرف ترویج و اعتلای مکتب اهل بیت (ع) کرد، موجب تاسف و تاثر مردم متدین ایران شد.

مهرداد بذرپاش افزود: این ضایعه را به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه علمیه شریف قم، بیت مکرم و مقلدان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای روح ملکوتی آن فقیه جلیل القدر، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

پیام تسلیت رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری با صدور پیامی تصریح کرد: ارتحال عالم ربانی و فقیه عالی‌مقام،آیت الله العظمی آقای حاج سید محمد علی علوی گرگانی موجب تأثر و تأسف عمیق است.

در این پیام آمده است: آن عالم انقلابی و بصیر در زمره شاگردان و همراهان امام راحل عظیم الشان بودند و تا آخرین لحظه عمرشریف خود دست از حمایت و همراهی با نظام اسلامی و رهبر انقلاب، برنداشتند.

این پیام می افزاید: تتبع و تحقیق عمیق علمی،مجلس درس سازنده، حسن سلوک با مردم و مشی  متواضعانه و ساده زیستی، اهتمام به تبلیغ دینی در متن مردم، ازجلوه های بارز زندگی پربرکت آن عالم وارسته و پارسا بود.

در این پیام آمده است: اکنون و در روزهای ماه رحمت و رضوان الهی و درآستانه میلاد حضرت ولیعصر (عج) روح پاک آن فقیه فرزانه و مرجع عالی‌قدر به لقاء الله پیوسته و میهمان اجداد طاهرینش گردیده است.

حاج علی اکبری در این پیام افزود: اینجانب به نمایندگی از نمایندگان معزز رهبرمعظم انقلاب اسلامی دراستان‌ها و ائمه محترم جمعه کشور و اعضای مکرم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، این حادثه مؤلمه را به پیشگاه حضرت ولیعصر (عج) و به محضر مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید و حوزه‌های مقدسه علمیه بخصوص حوزه علمیه قم و به ارادتمندان و علاقمندان و شاگردان به ویژه مردم مؤمن و انقلابی گرگان و بیت شریف آن عالم فرزانه ومتواضع تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.    

پیام تسلیت رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور در پیام تسلیت خود افزود: خبر درگذشت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی فقیه و مرجع بصیر موجب تاثر و تاسف فراوان گردید. این مرزبان ساحت فکری و اندیشه ای از اساتید مبرز حوزه‌ علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی در آن حوزه‌ مبارک بود.

موسوی پور اظهار داشت: بهره مندی معظم‌له از محضر بزرگانی همچون حضرات آیات عظام بروجردی، امام خمینی، گلپایگانی و اراکی رحمت الله در کارنامه علمی ایشان ثبت و همواره عمر شریف و با برکت خود را در جهاد علمی و دفاع از مقدسات امت اسلامی و مسائل بر حقّ آن سپری کرد.

این پیام می افزاید: در مسائل انقلاب و کشور، دلسوزانه و مسوولانه ورود می کرد و پشتیبانی صادق برای رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامی و مدافعی مجاهد در حفظ آرمان ها وارزش ها محسوب می‌گشت. رحلت ایشان برای جامعه‌ علمی دینی کشور مایه‌ تأسف است.

پیام تسلیت فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با صدور پیامی ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی حسینی گرگانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: ضایعه مولمه ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی حسینی گرگانی که عمر مبارک خویش را در مجاهدت برای ترویج علوم و بسط فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سپری کرد ، موجب تأثر و تاسف شد.

این پیام می افزاید: برکات و ثمرات ناشی از تلمذ در محضر مراجع و علمای جلیل القدر به ویژه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)  و  ده ها سال همت و تلاش خستگی ناپذیر  این عالم پارسا و فقیه وارسته در همراهی با امامین انقلاب اسلامی و جهاد خاضعانه و مومنانه در خدمت به انقلاب و نظام  اسلامی و گره گشایی از مشکلات و نیازمندی های مردم و توسعه حوزه های علمیه و تربیت طلاب مبرز ، شخصیت استوار و راهنمای ایشان را برای همیشه فراروی ارادتمندان به مرجعیت و روحانیت معظم قرار داده است.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی در این پیام تصریح کرد: ضایعه فقدان آن عالم مهذب و مخلص  را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، شاگردان، علاقمندان و مقلدین ایشان به ویژه مردم شریف و قدرشناس استان گلستان، بیت معظم له و بازماندگان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

پیام تسلیت آیت الله آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی ارتحال آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی در پیامی این ضایعه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام، اساتید حوزه های علمیه، ارادتمندان، شاگردان، مردم استان گلستان و بخصوصا بیت معزز ایشان تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: ضایعه رحلت فقیه و مرجع گرانقدر، آیت الله العظمی آقای حاج سید محمدعلی علوی گرگانی (رضوان الله تعالی علیه)، موجب تاسف اینجانب شد.

این پیام می افزاید: آن فقید سعید،در طول عمر شریف خود، همت و توان خویش را در راه نشر معارف اهل بیت (ع) و دفاع از مکتب تشیع و همراهی با نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت از امام بزرگوار (ره) و رهبری معظم انقلاب صرف کرد و از خود آثار و برکات ارزشمندی در نشر معارف دین برجای گذارد.

آیت الله آملی لاریجانی در این پیام تصریح کرد: اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام،اساتید محترم حوزه‌های علمیه، ارادتمندان، شاگردان، مردم ولایتمدار استان گلستان و بویژه بیت معزز آن مرحوم تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسالت می‌نمایم.

پیام تسلیت رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی در پیامی تصریح کرد: ارتحال جانگداز عالم ربانی، فقیه سعید، مجاهد بصیر، یار و یاور با وفا و صدیق مقام معظم رهبری، دلسوز مردم و مستضعفان و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی موجب تأسف و تاثر شدید دوستداران اهل بیت (ع) شد.

سعیدی در این پیام افزود: اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش، حضرت بقیت الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان، برای آن مرجع عالیقدر حشر با اولیای الهی و برای بیت ایشان  اجر و صبرالهی خواهانم.

پیام تسلیت رییس ستاد کل نیروهای مسلح

سرلشکر محمد باقری رییس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله علوی گرگانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی که در زمره فقهای نامدار و برجسته معاصر  به شمار می رود، موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب شد.

این پیام می افزاید: آن عالم وارسته از پرچمداران اسلام عزیز و حوزه‌های علمیه شریف و  شاگردان حضرت امام (ره) بودند که در  بین ارادتمندان خاص حضرات معصومین (ع) می درخشیدند و با حضور برجسته و مؤثر اجتماعی و سیاسی خود  ، همواره در صف یاوران رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و پیش برندگی نظام و کشور و نیز حامیان  نیازمندان و امور عام المنفعه شهرت داشتند.

سرلشکر محمد باقری در این پیام تاکید کرد: اینجانب ضایعه رحلت این فقیه عالیقدر را به محضر مقدس ولی عصر (عج) و نایب برحقش مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و عموم شیعیان، ارادتمندان و بیت معظم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق تعالی برای آن فقیه فقید  علو مقام و همنشینی با پیامبر اعظم(ص) و خاندان مطهرش و برای فرزندان و بازماندگان مکرم و  عموم سوگواران ،صبر ، شکیبایی و سکینه قلبی توأم با ثبات قدم مسالت می‌کنم.

پیام تسلیت علی اکبر ولایتی

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پی ارتحال حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی پیام تسلیتی صادر کرد.

 این پیام می افزاید: ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر و شخصیت عالم و برجسته جهان اسلام، حضرت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی، موجب تأسف و تالم فراوان شد.

در این پیام آمده است: این مرجع عالیقدر و بزرگوار، یار امام و رهبری که همواره مدافع ارزش‌ها و اهداف اسلام، نظام و اسلام بودند، عمر شریف و پربرکت خویش را در راه اعتلای نام بلند اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، تبیین ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و اسلامی مصروف کرد و همواره چراغ راه روشن این مسیر بودند و هستند.

ولایتی در این پیام تصریح کرد: اینجانب رحلت جانسوز آن فقیه ربانی و شخصیت متواضع و انقلابی را به محضر ولی الله الاعظم (عج)، رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه، علاقمندان، شاگردان و بیت معظم تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال، غفران الهی مسالت می‌نمایم.

پیام تسلیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیام تسلیت درگذشت آیت‌الله العظمی علوی گرگانی تصریح کرد: رحلت مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تألم و ثأثر فراوان شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور افزود: این عالم برجسته و فقیه وارسته که از دانش‌آموختگان ممتاز اساتید بزرگ حوزه‌های علمیه من‌جمله آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و به ویژه حضرت امام خمینی(ره) بشمار می‌رفت در کنار هدایت و ارشاد مردم و پرورش شاگردان علوم دینی و نیز انجام امور خیر و عام‌المنفعه، در میدان دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، تلاشی مجدانه داشت که بی‌شک توشه شایسته‌ای برای آن عالم ربانی در سرای آخرت خواهد بود.

وی ادامه داد: اینجانب ضمن عرض تسلیت ضایعه فقدان ایشان به پیشگاه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عجل الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، مقام معظم رهبری (حفظه الله)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان و دوستداران و مقلدین ایشان به ویژه مردم شریف استان گلستان، بیت معزز و فرزندان فاضل ایشان، برای روح طیبه آن عالم برجسته علو درجات و رحمت‌ واسعه و حشر با اولیاء الله و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
ادامه دارد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha