۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84685343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ درصد کسبه گنبدکاووس ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اتاق اصناف گنبدکاووس از تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا توسط ۸۵ درصد کسبه و بازاریان خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی فعالیت دارند.

مهدی عبدلی روز سه‌شنبه درحاشیه بازدید از واحدهای صنفی گنبدکاووس در قالب طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال به خبرنگاران افزود: البته به سبب پراکندگی واحدهای صنفی این شهرستان بالاخص در مناطق روستایی آمار دقیق تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا یا دُز سوم آن توسط کسبه و بازاریان هنوز از سوی مرکز بهداشت اعلام نشده است.

وی اضافه کرد: شیوه کرونا از ۲ سال پیش تاکنون بویژه در پنچ پیک قبلی آن خسارت قابل توجهی به کسبه و بازاریان گنبدکاووس بالاخص صنف رستوران داران و تالارهای پذیرایی به سبب تعطیلی‌های مکرر در هر پیک این بیماری وارد کرد.

عبدلی گفت: باوجود پیش بینی تسهیلات تا سقف ۶ میلیارد ریالی برای جبران بخشی از خسارات به هر یک این واحدها و با وجود بارگذاری مدارک در سامانه اعلامی اما تاکنون هیچ تسهیلات کرونایی به صنف رستوران داران و تالارهای پذیرایی گنبدکاووس پرداخت نشده است.

۸۵ درصد کسبه گنبدکاووس ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند

رییس اتاق اصناف گنبدکاووس ادامه داد: کارکنان این اتاق و ۵۰ اتحادیه صنفی آن به سبب شیوع کرونا ماهانه حدود ۳۰۰ میلیون ریال به کسبه و بازاریانی که تقاضای صدور پروانه کسب و یا تمدید آن را داشتند، تخفیف می‌دادند.

وی افزود: علاوه بر کسبه و بازریان گنبدکاووس که به صورت خودجوش در ایام دو سال کرونا اقدام به تهیه بسته‌های حمایتی و معیشتی و توزیع آن بین نیازمندان می‌کردند، فقط کارکنان اتاق اصناف این شهرستان درمجموع بالغ بر یک میلیارد ریال صرف تهیه بسته‌های حمایتی و توزیع آن بین نیازمندان کردند.

عبدلی اضافه کرد: از نیمه دوم شهریور تا پایان بهمن امسال نیز تعدادی از کسبه ارائه دهنده خدمات فنی (تعمیرات لوزام خانگی، آرایشگری، خیاطی) گنبدکاووس با همکاری بسیج اصناف هر ۲ هفته یکبار و در قالب یک تیم به روستاهای کم برخوردار این شهرستان اعزام و به‌صورت رایگان به اهالی خدمات ارائه می‌کردند.

وی درخصوص طرح نظارت ویژه بر بازار شب عید نیز گفت: دراین طرح ۱۳ نیروی بازرس اتاق اصناف و بسیج همراه با بازرسان سایر ادارات و نهادها مانند مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی بر قیمت‌ کالاها و خدمات نظارت و با متخلفان احتمالی برخورد می‌شود.

رییس اتاق اصناف گنبدکاووس گفت: به منظور تهیه راحت اهالی محلات کم برخودار شهر و برخی روستاهای دور دست و مرزی این شهرستان از اقلام پروتئینی مانند تخم مرغ، مرغ و گوشت قرمز منجمد هر روز یک دستگاه خودرو اقدام به توزیع اقلام اشاره شده با قیمت مصوب در این مناطق می‌کند.

عبدلی درخصوص نظارت بر واحدهای فاقد پروانه کسب در گنبدکاووس گفت: این شهرستان بین سه تا چهار هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب عموما در مناطق روستایی و دور دست دارد که با طرح جدید اداره امور مالیات و دارایی و مشخص کردن وضعیت دستگاه‌های کارت خوان واحدهای صنفی و صدور مجوز برای استفاده از این دستگاه‌ها به احتمال زیاد ظرف ماه‌های آینده تعداد قابل توجهی از این واحدها برای دریافت پروانه کسب اقدام خواهند کرد.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha