۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84685099
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود

۲۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۷
کد خبر: 84685099
ناپایداری جوی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره تقویت ناپایداری‌های جوی در این استان به‌صورت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک همچنین کاهش محسوس دمای هوا هشدار داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی امروز و فردا ضمن افزایش متناوب ابر، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک به‌ویژه در نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق شمال غرب خراسان جنوبی رگبار و رعد و برق پراکنده مورد انتظار است.

با تقویت ناپایداری‌های جوی از عصر فردا تا پایان وقت پنجشنبه وزش شدید تا خیلی شدید باد همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و احتمال توفان گرد و خاک در برخی نقاط استان قابل پیش‌بینی است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با نفوذ توده هوای سرد از پنجشنبه کاهش دما به‌تدریج آغاز می‌شود و برای صبح جمعه کاهش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا سبب وقوع سرما و یخبندان در منطقه خواهد شد که برای مناطق کوهستانی و سردسیر استان خطر سرمازدگی و خسارت به بخش کشاورزی به‌ویژه در شهرستان‌های سربیشه، درمیان، قاینات و زیرکوه وجود دارد.

همچنین در نقاط مرتفع و کوهستانی بیرجند، سرایان، فردوس و خوسف این شرایط قابل پیش‌بینی است بنابراین به کشاورزان، باغداران و دامداران توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای کاهش خسارت ناشی از سرما و یخبندان مد نظر داشته باشند.

نوسانات دمایی بیرجند در شبانه‌روز گذشته بین ۲۶ و ۱۴ درجه سلسیوس ثبت شد و در این مدت زیرکوه با ۹ درجه سردترین و دهسلم و بندان شهرستان نهبندان با ۳۵ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقاط استان بودند.

وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک که از اواخر هفته گذشته در خراسان جنوبی آغاز شد، همچنان ادامه دارد و روز یکشنبه هفته جاری سبب شد کیفیت هوا در شهرستان سرایان در وضعیت بسیار ناسالم و در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه و نهبندان در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha