۲ عضو علی‌البدل، جایگزین اعضای اصلی شورای شهر مهاباد شدند

مهاباد - ایرنا - نایب رییس شورای اسلامی شهر مهاباد گفت: ۲ عضو علی البدل این نهاد بعد از سه ماه بلاتکلیفی جایگزین ۲ عضو اصلی شدند که با این امر، ترکیب شورا دچار تغییر شد.

آرش شهابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس ماده ۷ قانون شوراها و به دنبال درخواست شورای شهر از فرمانداری برای تعیین تکلیف وضعیت ۲ عضو شورا و استعلام‌های صورت گرفته از استانداری آذربایجان‌غربی، "محمدجلال وطمانی" و "امیر خلیلی"، ۲ عضو علی البدل به عنوان جانشین ۲ عضو اصلی شورای شهر تعیین شدند.

وی ادامه داد: مراسم تحلیف اعضای جدید نیز در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مهاباد اضافه کرد: بر این اساس "محمدجلال وطمانی" و "امیر خلیلی" به مدت ۶ ماه به صورت موقت به ترکیب شورای اسلامی شهر مهاباد اضافه شده‌اند تا پرونده ۲ عضو اصلی شورای شهر در شوراهای حل اختلاف مرکز استان و تهران مورد بررسی قرار گیرد. 

شهابی اضافه کرد: در صورت تشخیص شوراهای حل اختلاف، اعضای اصلی می‌توانند بر سر کار برگردند و در غیر اینصورت اعضای علی البدل جایگزین شده به عنوان عضو اصلی در شورای شهر مهاباد به کار ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، در راستای مفاد تبصره  ماده ۷  قانون شوراهای اسلامی شهر، هرگاه عضوی به هر دلیلی تا ۲ ماه در جلسه شرکت نکند تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از ۶ ماه به طول بینجامد از عضو علی البدل به عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می‌آید.

آذر ماه سال جاری ۲ عضو شورای شهر و ۲ کارمند شهرداری مهاباد به علت تخلف های اداری دستگیر شدند که پرونده آنها در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

شهر ۱۷۰ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه‌اندازی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha