پارک‌های علم و فناوری باید منجر به توسعه استان ها شوند

مشهد - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با بیان اینکه در این پارک ها باید زمینه رشد و توسعه استانها فراهم شود، گفت: درب های پارک علم و فناوری بروی همه فعالان این عرصه و افرادی که می توانند برای اشتغال جوانان و اقتصاد جامعه شرق کشور نقش آفرینی کنند، باز است.

به گزارش روز دوشنبه پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مسعود میرزائی شهرابی در نشست هم‌اندیشی فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری استان، افزود: پیشرفته بودن یک کشور به معنای نبود تفاوت های چشمگیر بین شهرهای مختلف آن است و پارک های علم و فناوری به عنوان جایگاهی برای توسعه استانی ظهور کردند تا خودباوری را در استان ها تزریق کنند.

وی با اشاره به لزوم توجه به خودباوری بیان کرد: آیزنهاور در سال ۱۹۵۶ موسسه ای به نام دارپا در حوزه پژوهش های پیشرفته دفاعی را تاسیس کرد و نمونه وطنی آن توسط شهید مهندس فخری زاده، تحت عنوان سپند (سازمان پژوهش های نوین دفاعی) و آوا (اندیشه و استانداردسازی) در ایران ایجاد شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی عنوان کرد: نتیجه فعالیت های این پارک باید در چهار سال آینده در زندگی مردم، ملموس باشد، بر همین اساس باید ابتدا پایه ریزی کار، آغاز و سپس اهداف اجتماعی و اقتصادی را در آن جاری کنیم.

او ادامه داد: صنایع معدنی و غذایی دارای ظرفیت‌های خوبی در شرق کشور هستند اما مغفول مانده اند، تا حدی که حتی در این منطقه، آزمایشگاه مرجع مواد معدنی وجود ندارد.   

میرزائی گفت: توجه به موضوعاتی چون مدیریت زنجیره تامین و فرهنگ سازمانی در شرکت های فناور و دانش بنیان باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha