۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 1936
کد خبر: 84683449
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین جهانی نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور از همدان آغاز می‌شود

همدان-ایرنا- شهردار همدان با اشاره به فرهنگ غنی مردمان ایران زمین در برگزاری آیین ویژه نوروز و آغاز فصل بهار، گفت: برگزاری آیین نوروز در مسیر گردشگری غرب کشور فردا(سه‌شنبه) از دیار هگمتانه و شهر همدان آغاز می شود.

سیدمسعود حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری غرب کشور در عرصه ملی و بین المللی، آیین ویژه نوروز در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران تهران – همدان – کرمانشاه – سنندج برگزار خواهد شد.

وی با بیان آنکه امسال نوروز با چند مساله مهم پیوند خورده است، اظهار داشت: محور گردشگری تاریخ و تمدن غرب کشور که سال گذشته افتتاح شد، امسال میزبان برنامه های ویژه ای در سه شهر همدان، کرمانشاه و سنندج در این محور گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد:  نوروز با جهان‌شهرهای ایرانی پیوند خورده و شهرهای همدان، سنندج و کرمانشاه در مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایرانی(غرب کشور) مناطقی دیدنی، جذاب با تاریخ و تمدنی کهن هستند که دراین میان همدان در انتظار دریافت عنوان شهر خلاق است.

شهردار همدان گفت: برنامه های ویژه آیین نوروز دراین مسیر از امروز و با برگزاری جلسات رسمی در پایتخت آغاز شده و فردا با اجرای برنامه های متنوعی با مشارکت یونسکو و مهمانانی از کشورهای همسایه از همدان با محوریت معرفی آداب و رسوم منطقه غرب کشور به صورت رسمی ادامه پیدا می کند.

حسینی اظهار داشت: با توجه به آنکه در ۲ سال اخیر بە واسطه شیوع ویروس کرونا، جشن‌های نوروزی و برخی آیین‌های ملی و مذهبی برگزار نشد؛  امسال با توجه به بهبود شرایط و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، این برنامه به صورت مناسب و هدفمند برگزار خواهد شد.

به گفته وی، در راستای امید آفرینی و ایجاد روحیه نشاط برای جامعه محلی و با توجه به اینکه همدان دارای ظرفیت های غنی فرهنگی است، برنامه‌ریزی مناسبی برای آیین ویژه نوروز و همچنین تعطیلات نوروزی در این شهرستان انجام شده است.

شهردار همدان افزود: آیین ویژه نوروزی در مسیر گردشگری غرب کشور از فردا(سه شنبه) در همدان آغاز و در ادامه این آیین در شهرهای کرمانشاه و سنندج برگزار خواهد شد. 

حسینی گفت: شهر همدان فردا(۲۴اسفند) میزبان این برنامه با محوریت معرفی آداب و رسوم این مناسبت در پایتخت تاریخ و تمدن است که در پیاده راه بوعلی و میدان مرکزی شهر همدان برگزار خواهد شدـ

«آیین جهانی نوروز» فردا با حضور گروه‌های منتخبی از اقوام مختلف ایرانی و مهمانانی از یونسکو در همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران آغاز و در ادامه در شهرهای کرمانشاه و سنندج برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha