دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعدام ۸۱ نفر در عربستان را محکوم کرد

تهران - ایرنا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی اعدام ۸۱ نفر در عربستان، در مطلبی نوشت: اقدامات غیر انسانی نه تنها نمی تواند مطالبات مردم را به فراموشی سپارد بلکه تشدید نارضایتی ها را به همراه خواهد داشت. 

به گزارش ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام حمید شهریاری با انتشار پیامی اعدام ۸۱ نفر از شخصیت های فرهنگی و سیاسی در عربستان را محکوم کرد و نوشت: خبر ناگوار قتل دهها تن از شخصیت های فرهنگی و سیاسی در کشور سعودی با اتهامات واهی را با اندوه و تألم فراوان دریافت کردیم. 

وی افزود: متاسفانه منطق سرسپردگان بریده از مردم و متکی به سرنیزه و قدرت های خارجی از درک درست واقعیات و افکار عمومی داخلی و خارجی عاجز است. این اقدامات غیر انسانی نه تنها نمی تواند مطالبات مردم را به فراموشی سپارد بلکه تشدید نارضایتی ها را به همراه خواهد داشت. 

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکومیت این اقدام شنیع، کشتار و اعدام مردم و شخصیت های فرهنگی و علمی و جوانان مسلمان بدون رسیدگی عادلانه، را نشانه نقض حقوق انسانی مسلم می داند که باعث تشدید شکاف های اجتماعی و مذهبی در آن کشور خواهد بود.  

شهریاری افزود: لازم می دانیم از مجامع بین المللی و حقوق بشری درخواست نماییم که به مسئولیت خویش در برابر این جنایت عمل کنند. افکار عمومی جهان در انتظار مواجهه اصولی با معیارهای مشترک و به دور از گرایش های سیاسی و نژادی آزادگان جهان است و هر گونه برخورد کشورهای غربی و استکباری با معیارهای دوگانه را نسبت به رفتارهای خشونت بار مشابه محکوم می کند. بی شک این معیارهای دوگانه روزی گریبان مستکبران را در شرایطی خواهد گرفت که راه گریزی برای آنان برجای نخواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: ما این واقعه مؤلمه و شهادت فرزندان مسلمان را به خانواده های داغدار و به امت واحده اسلامی و علمای جهان اسلام تسلیت می گوییم و از خداوند سبحان برای ایشان اجر و صبر مسئلت داریم.

مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: خبر تأسف بار اعدام دسته جمعی گروهی از شیعیان مظلوم در عربستان به دست آل سعود خبیث، دل و جان هر شنونده ای را آتش زد. نفس این عمل سلاخی جمعی، در هر پوشش و به هر بهانه ای که باشد، حکایت از ددمنشی گستاخانه آدمکشانی دارد که حاضرند برای حفظ تاج و تخت خود دست به هر اقدامی بزنند؛ چنانچه پیش از این نیز چنین حرکات وحشیانه ای را مرتکب شده بودند.

این مجمع افزود: رژیم سفاک آل سعود که سالهاست زبونانه مرد و زن و کودک یمنی را زیر بمباران های گسترده خود قتل عام می کند و از رویارویی با مجاهدان الهی اباء دارد، بغض خود را اینچنین ظاهر ساخته و بدینسان چنین رسوایی را برای خود می خرد. از میان برداشتن اجسام پاک مجاهدان فی سبیل‌الله از طریق اعدام خشن دسته جمعی - که دل هر انسان پاک طینتی را به درد می آورد - بزدلانه ترین گزینه برای شیاطین و دشمنان دین خداست. سردمداران خبیثی که سالهاست دستانشان تا مرفق در خون مظلومان فرو رفته است، تردید نکنند که خود نیز در این دریای خون غرق خواهند شد و دیری نپاید که اول آبرو و به دنبال آن زندگی ناپاکشان را از دست خواهند داد.

به گزارش ایرنا، وزارت کشور عربستان روز شنبه ۲۱ اسفند ماه از اجرای حکم اعدام ۸۱ نفر از جمله ۴۱ شیعه خبر داد که اتهام آن‌ها مواردی چون «داشتن افکار نادرست، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمن و اقدام علیه امنیت عمومی و ایجاد شورش و هرج و مرج و انجام فعالیت‌های تروریستی» ادعا شده است.  

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha