۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۱
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84682750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز رشد و نوآوری در شهرهای کردستان دایر می‌شود

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۱
کد خبر: 84682750
مرکز رشد و نوآوری در شهرهای کردستان دایر می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری کردستان گفت: از سال آینده مراکز رشد در تمامی شهرستان‌ها و مرکز نوآوری در شهرهای کردستان ایجاد می‌شود و علاوه برآن با ایجاد رابط نوآوری فاصله علمی بین روستا و شهر کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران کردستان اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه ها، ایجاد پردیس مشترک با اقلیم کردستان عراق است.

وی حجم درآمد مازاد بر پیش بینی توسط شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان را  دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در ۶ سال یک میلیون و ۸۰ دلار و سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۲۰ هزار دلار صادرات خدمات فنی را توسط شرکت‌ها شاهد بوده‌ایم.

رییس پارک علم و فناوری کردستان از رسانه به عنوان سیستم عصبی جامعه نام برد و افزود: خواسته از خبرنگاران این است که با مسوولان واحدهای فناور مصاحبه کنند و ضمن معرفی انتقادهای آنها را هم منعکس کنند.

قادرزاره انتقال سریع، دقیق و صحیح مفاهیم و مسائل را از ویژگی های خبرنگاران موفق دانست و افزود:  قطعا جامعه ای عکس العمل صحیح، دقیق و سریع در مواجهه با مسایل مختلفدارد که رسانه موفقی داشته باشد.

وی پارک علم و فناوری را از  عوامل پیشرفت دانست که امروز در دنیا به عنوان مکمل جامعه دانشگاهی شناخته می‌شود و افزود: بیش از ۸۰ درصد دانایی هر فرد از آموزش های آزاد بدست می آید و رسانه مرکز اصلی آن است ولی این به معنای نفی آموزش‌های رسمی نیست.

قادرزاده اضافه کرد: پارک علم و فناوری در ادامه فعالیت تولید دانش، دانش آموخته کم تجربه را به سیستم معرفی می‌کند که طرح دستیار فناور نیز در همین زمینه اجرایی می‌شود تا دانشجویان در کنار تحصیل از کمک هزینه‌هایی برای تداوم همکاری‌های فناورانه خود نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه محدودیت رشته ای برای پذیرش ایده و خدمت جدید در پارک علم و فناوری نداریم و همه رشته‌ها در این پارک جا دارند، اظهار داشت: یکی از مشکلات کمبود زمین است که امیدواریم به زودی برطرف شود.

رییس پارک علم و فناوری کردستان تاکید کرد: پذیرای نقدها هستیم چرا که رسانه کمک کننده رشد و توسعه جامعه است.

معاون پارک علم و فناوری کردستان هم با بیان اینکه ۱۲۰ شرکت فناور دارد که۲۶ واحد رشد یافته و۷۵ شرکت در مرحله رشد و بالندگی قرار دارند و بقیه در حال پیش رشد و ۸۵۰ نفر اشتغالزایی داشته اند.

محمدی به ۵۴ میلیارد تومان درآمدزایی این شرکت ها اشاره کرد و گفت: از لحاظ بودجه و تعداد واحدهای فناور رشد قابل توجهی داشته ایم و حدود ۳۰ تا ۴۰ شرکت دانش بنیان هم در استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha