شاهرود جزو هشت شهر پیشرو کشور در نصب سامانه‌های هوشمند ترافیکی است

شاهرود - ایرنا - رییس پلیس راهور شاهرود گفت: شاهرود یکی از هشت شهر پیشرو کشور در شاخص نصب و استفاده کاربردی از سامانه های هوشمند است.

 به گزارش ایرنا، مجید فرزانه روز یکشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد یک ساله نیروی انتظامی برگزار شد با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود به لحاظ زیرساخت‌های ترافیکی از بهترین شهرهای استان است، افزود: با نصب سامانه های هوشمند حضور پلیس در مرکز شهر کمتر شده اما آمار برخورد با رانندگان متخلف افزایش داشته است.

وی  تصریح کرد: پس از هر تخلف بلافاصله برای راننده پیامک ارسال می شود و راننده از وقوع تخلف خود آگاه و در پیامک دوم احراز تخلف بررسی و سپس پیامک اعمال قانون ارسال می شود.

فرزانه با اشاره به اینکه رفتار ترافیکی مردم با هوشمندسازی دوربین ها اصلاح شد، ابراز داشت: آمار سرعت های هیجانی با نصب این دوربین ها و ارسال پیامک تخلف کاهش چشمگیری داشت.

نقاط حادثه‌خیز شاهرود از ٣٠ به چهار کاهش یافت

رییس پلیس راهور شاهرود با بیان اینکه در پنج سال گذشته ۳۰ نقطه حادثه خیز در سطح شهرستان وجود داشت، ادامه داد: با همت شورای ترافیک شهرستان، شهرداری، فرمانداری و تمامی دستگاه ها این مناطق به چهار نقطه کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه نخستین عامل تصادفات در کشور موتورسواران هستند، ابراز داشت: بیشترین فوتی تصادفات به دلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی موتورسواران است.

وی با بیان اینکه یکی از نهادهای ۳۲ گانه که در موضوع ارتقای فرهنگ ترافیک نقش به سزایی دارد فضای مجازی، مطبوعات و خبرگزاری ها هستند، گفت: ساخت یک فیلم کوتاه و یا یک جمله می تواند از افزایش سوانح رانندگی جلوگیری کنند.

فرزانه با بیان اینکه آگاهسازی از چهار تخلف آمار تلفات را به شدت کاهش می دهد ، افزود: توجه کافی به جلو در هنگام رانندگی و استفاده نکردن از تلفن همراه، خودداری از خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن، مهار سرعت های هیجانی، رعایت حق تقدم به ویژه در میدان ها و خیابانها، فرهنگسازی استفاده از کلاه و کمربند ایمنی موجب کاهش تلفات می‌شود.

رییس پلیس راهور شاهرود با بیان اینکه آمار تصادفات در شهرهای اقماری و شهرک ها رو به افزایش است، افزود: بلوار امام خمینی (ره) بسطام بعد از خیابان ۲۲ بهمن شاهرود بیشترین تصادف را طی ۱۰ سال گذشته داشت.

۲۰ درصد تصادفات شهری مربوط به خودروهای سنگین است

وی به مصوبه شورای ترافیک شهرستان برای ایجاد پارکینگ خودروهای سنگین اشاره کرد و گفت: سالانه ۲۰ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر شاهرود مربوط به خودروهای سنگین است.

فرزانه، شعار نوروزی را «قانون مداری، پرهیز از خطر و آرامش در سفر» اعلام کرد و ابراز داشت: ۷۳ درصد از تصادفات در استان سمنان بر اثر واژگونی خودرو است که با بستن کمربندی ایمنی می توان از تلفات بیشتر جلوگیری کرد.

رییس پلیس راهور شاهرود با بیان اینکه یک ساعت و نیم رانندگی و ۱۰ دقیقه استراحت باید در دستور کار رانندگان باشد، تصریح کرد: رعایت قوانین راهنمایی رانندگی با صبوری رانندگان میسر می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: مشاورانی در مرکز، کلانتری و پاسگاه های شهرستان شاهرود خدمات مشاوره‌ای  رایگان به شهروندان ارائه می دهند.

سرهنگ محمود ربیعی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۶۸ مورد مشاوره انجام شد، افزود: تعاملات با سازمانها واداره ها چهار مورد، توزیع برشور در مدرسه ها و مسجدها ۳۶ مورد، برپایی نمایشگاه آسیب ها اجتماعی ۲۳ مورد، آموزش همگانی در مدارس، مسجد ها و اداره ها ۵۸ مورد و اجرای ۵۵ طرح های فرهنگی انجام شد.

وی به توزیع سبدکالا و بازدید از خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست به ویژه زندانیانی که تحت پوشش کمیته امداد نیستند، اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری ۱۵ نشست تحلیلی در خصوص خودکشی، قتل و فرار از منزل، برگزاری ۱۴ نشست هم اندیشی با کارگروه اداره ها، سازمان ها و دانشگاه ها و ۲۸۹ مشاوره فردی خانواده انجام شد.

ربیعی، به ارجاع ۶۷۰ پرونده به مشاوران کلانتری ها اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۵۰۱ پرونده معادل ۷۴.۷۷ درصد منجر به سازش شد.

به گفته وی، ۱۰ فیلم و کلیپ های کوتاه مثبت اندیشی در فضای مجازی تهیه و انتشار یافت.  

شهرستان شاهرود ۶ نقطه شهری و ۵۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha