خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران وظیفه همگانی است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۲۲ اسفند سال ۵۸ به منظور رسیدگی به خانواده شهدا و ایثاگران انقلاب اسلامی، گفت: بنا بر حق بزرگی که شهدا بر گردن همه ما دارند خدمت رسانی به خانواده آنان وظیفه همگان است.

حجت الاسلام « هادی عسکری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تاریخ ۲۲ اسفند سال ۵۸، افزود: کرمانشاه در طول انقلاب اسلامی بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۸۰۰ آزاده را برای آزادگی، استقلال و حفظ تمامیت ارضی و سربلندی کشورمان تقدیم کرده است.

وی از مهم ترین برنامه ها امروز به مناسبت تاسیس نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران را دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمانشاه و همچنین سرکشی و عیادت از خانواده شهدا به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا اعلام کرد.

حجت الاسلام عسکری همچنین یکی از مهم ترین برنامه های سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه را سرکشی و عیادت از همه خانواده های شهدای زیرپوشش عنوان کرد.

او در ادامه از مهمترین نوع خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران را خدمات درمانی با توجه به افزایش میانگین سن والدین و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان عنوان کرد و گفت: بنیاد شهید در این راستا در کنار پوشش بیمه درمانی و بیمه تکمیلی خانواده شهدا و ایثارگر استان یک مرکز پایش سلامت برای درمان آنها راه اندازی کرده و برای آنانی که مشکل نگهداری دارند حق پرستاری لحاظ شده، کمیسیون های متعدد پزشکی به منظور ارایه خدمات درمانی بهتر برای آنان تشکیل می شود، دارو و اقلام پزشکی، امکانات و تجهیزات پزشکی نیز برای این عزیزان تهیه و تامین می شود.

حجت الاسلام عسکری ایجاد اشتغال به عنوان یکی از دغدغه های اصلی امروز خانواده ها یکی دیگر از سر فصل های اصلی خدمات دهی این نهاد اعلام کرد و گفت: این نهاد با هم افزایی سایر دستگاه ها و ارگان ها سعی در استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران در ادارات و نهاد، ارگان ها دارد و  با با ارایه تسهیلات خود اشتغالی، کارآفرینی و مشاوره شغلی به آنها تسهیلات اشتغال پرداخت می کند تا مشغول به کار شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه ارایه خدمات اداری، مشاوره حقوقی، تربیتی، خانوادگی، ارایه خدمات ورزشی، فرهنگی، قرآنی و هنری، تسهیلات مسکن  را  دیگر امور دانست که بنیاد شهید و امور ایثارگران برای جامعه هدف انجام می دهد.

بهترین الگوهای جامعه، شهدا هستند 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به آیات قرآنی، احادیث پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) در خصوص مقام رفیع و بلند شهدا گفت: شهدا بهترین الگوهای جامعه اسلامی در همه زمان ها هستند که همیشه یادشان باید گرامی داشته شود.

حجت الاسلام عسکری یاد کردن از شهدا را یک عمل قرآنی دانست و افزود: خداوند در آیات فراوانی از مقام رفیع شهدا یاد کرده، همچنین پیامبر اسلام (ص)، حضرت امیرالمومنین و ائمه اطهار (ع) همیشه از شهدا به خاطر از خود گذشتگی و ایثاری که در راه حق داشته اند، یاد کردند.

او بیان داشت: شهدا در طول تاریخ همواره در عرصه های سخت با ایثار جان و مال خودشان جامعه اسلامی، وطن و دین اسلام را نجات دادند و اگر رشادت شهدا انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نبودند، استقلال، آزادی، تمامیت ارضی و سربلندی امروزمان را نداشتیم.

حجت الاسلام عسکری گفت: بنابراین شهدا سرمایه‌ها و گنجینه های بی بدیل کشور ما هستند و بهترین الگوهای جامعه اند که همیشه برای ادامه راه شان باید نام و یاد و خاطرشان را زنده نگهداریم و این وظیفه همه مردم ایران و مسئولان است، زیرا آنها حق حیات بر گردن همه  ما دارند.

۲۲ اسفند ماه سال ۵۸ بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام راحل (ره) تاسیس شد و در سال ۸۳ در شورای  انقلاب فرهنگی روز ۲۲ اسفند بنام روز شهید و نام گذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha