۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۰۵
کد خبر: 84681843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند یک قدم به ساخت نسل جدید جنگنده های «ای ام سی ای» نزدیک شد

تهران- ایرنا - سازمان توسعه و تحقیقات نظامی هند از برش های فلزی برای نخستین نمونه اولیه جنگنده های نسل بعدی با نام هواپیمای متوسط جنگی پیشرفته (AMCA) خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری «اورآسیا تایمز»، مقام های رسمی سازمان توسعه و تحقیقات نظامی هند(DRDO) از طراحی و ساخت هواپیمای متوسط جنگی پیشرفته (AMCA) با فلزات ویژه برای نسل پنجم این جنگنده ها خبر دادند. این واحد در حال انجام آزمایش ها پیش از تکمیل اولین نمونه هاست.

این سازمان همچنین اعلام کرده است، ساخت نمونه های اولیه هواپیماهای جنگنده جدید برای سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ برنامه ریزی شده و تولید انبوه آن از سال ۲۰۳۰ آغاز می شود. این در حالی است که گمانه زنی هایی وجود دارد که پس از ۴ سال آزمایش این زمان می تواند کوتاه تر باشد و به سال ۲۰۲۸-۲۰۲۹ برسد. 

به نظر می رسد، هند با ساخت هواپیمای متوسط جنگی پیشرفته (AMCA) به چهارمین کشور برای تولید هواپیماهای فلزی جنگنده تولید داخل دست می یابد. در هر حال ترکیه نیز به دنبال ساخت این نوع جنگنده های نسل پنجم تولید خود می باشد که به «تی اف ایکس» معروف است. 

گفتنی است، کره جنوبی و اتحادیه اروپا نیز به دنبال ساخت جنگنده های نسل پنجم خود می باشند. 

هند همچنین به ارزیابی گزینه هایش برای تهیه ۱۱۲ هواپیمای جنگی دیگر در پروژه «ام آر اف ای» برای تقویت ناوگان خود می پردازد. 

 

هند یک قدم به ساخت نسل جدید جنگنده های «ای ام سی ای» نزدیک شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha