سه خبر کوتاه از شمال استان آذربایجان غربی

ارومیه - ایرنا - اهدای ۴.۵ میلیارد ریال تجهیزات تشخیصی و درمانی ضروری به بیمارستان شهدا شوط، محکومیت بیش از ۳۶ میلیارد ریالی اصناف ماکو و بهره برداری از ۲۲ طرح محرومیت زدایی در روستاهای چالدران مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته شمال استان آذربایجان غربی است.

به گزارش ایرنا، دکتر اسلام یادگاری، مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو روز دوشنبه  گفت:‌ جهت ارتقای زیر ساخت‌های بهداشت و سلامت در سطح منطقه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تجهیزات تشخیصی و درمانی ضروری بیمارستان شهدای شهرستان شوط اهدا شد.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نیاز مدیریت شبکه بهداشت و درمان شوط، پیرو توافق نامه فی ما بین سازمان منطقه آزاد ماکو و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، این تجهیزات تشخیصی و درمانی ضروری مورد نیاز برای بیمارستان شهدا شوط تامین شده است.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: این سازمان نسبت به خرید پنج دستگاه مانیتور علائم حیاتی Alborz مدل B۹ به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و هفتصد میلیون ریال و سه دستگاه الکتروکاردیوگراف (ECG) مدل Dena ۶۵۰ به ارزش تقریبی نهصد و سی و هفت میلیون ریال اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین یک دستگاه الایزا ریدر Heals مدل MB-۵۸۰ به ارزش تقریبی هشتصد و پنجاه میلیون ریال نیز توسط این سازمان برای بیمارستان شوط خریداری شد.

یادگاری افزود: مجموع ارزش تقریبی این تجهیزات چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می باشد، که تحویل نمایندگان محترم شبکه بهداشت و درمان شد.

وی همچنین گفت: در دو سال اخیر بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در بخش ارتقای سطح بهداشتی و درمانی منطقه هزینه شده که برای خرید بخشی از این تجهیزات مبلغ ۹۰۰ هزار دلار با قیمت ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو هزینه شده است.

محکومیت بیش از ۳۶ میلیارد ریالی اصناف ماکو

امیر تیموری رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ماکو در جریان بازدید گروه‌های بازرسی اصناف، صمت و بهداشت از صنوف شهرستان به خبرنگار ایرنا گفت: امسال یک هزار و ۳۱۲ تخلف اصناف به تعزیرات حکومتی شهرستان گزارش شده است.

وی ادامه داد: برای این تعداد از تخلف صنوف ۱۲۹۳ پرونده تخلف تشکیل و به اجرای احکام صادر شده است.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ماکو همچنین از محکومیت ۳۶ میلیارد و ۶۴۹ میلیون ریالی اصناف به دلیل تخلفات صنفی در طی سال جاری خبر داد و افزود: بیش از ۹۷ درصد از جرایم صادر شده اصناف وصول شده است.

بهره برداری از ۲۲طرح محرومیت زدایی در روستاهای چالدران

سرهنگ پاسدار قهرمان درستی فرمانده سپاه چالدران در این رابطه به خبرنگار ایرنا  گفت:۲۲طرح محرومیت زدایی به همّت قرار گاه بسیج سازندگی سپاه چالدران و بنیاد علوی در روستاهای بخش مرکزی و "دشتک " اجرا شده است

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل احداث خانه محرومین، آبرسانی به روستاها، تعمیر مساجد و بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع می باشد،

فرمانده سپاه چالدران افزود: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان های ماکو، چالدران و شوط از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha