۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰
کد خبر: 84680336
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندباد با سرعت ۹۵ کیلومتر استان همدان را درنوردید

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰
کد خبر: 84680336
تندباد با سرعت ۹۵ کیلومتر استان همدان را درنوردید

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: سرعت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در برخی از مناطق این استان افزایش ‌یافت و با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت «گل‌تپه» را درنوردید.

«محمدحسن باقری‌شکیب» روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل استقرار یک موج کم فشار در شمال کشور و نزدیک شدن یک موج پایدار از سمت غرب، سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان همدان افزایش یافته است

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: افزایش سرعت وزش باد پدیده غالب امروز و فردای هوای همدان است که موجب غبار و آلودگی هوا نیز می‌شود.

باقری شکیب با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی همدان سرعت وزش باد را ۶۵ کیلومتر در ساعت ثبت کرده است، ادامه داد: جهت این باد از غرب به شرق است و به دنبال آن در ۲۴ ساعت آینده دمای کمینه هوای استان بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: به دنبال افزایش سرعت وزش باد، احتمال شکسته شدن درختان و آسیب به بنر و تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان همدان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اظهار داشت: وزش باد تا روز دوشنبه ادامه دارد و به تدریج از سرعت آن کاسته می‌شود و از روز سه شنبه موج جدیدی از بارش ها در استان همدان آغاز می‌شود.

باقری شکیب ادامه داد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با وزش شدید باد، غبار محلی و بارش خفیف و قطره‌ای باران پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: آسمان استان تا چند روز آینده ابرناک است اما به دلیل ارتفاع بالا و فراهم نشدن شرایط بارش، تا روز سه شنبه از برف و باران خبری نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته رزن و فامنین با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و شیرین‌سو با یک درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه و کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۶ و یک درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha