۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۴۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 84679168
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بودجه ۶۵ هزار میلیارد ریالی سال ۱۴۰۱ شهرداری اهواز تصویب شد

اهواز – ایرنا – رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری در جلسه های متعدد کارشناسی بررسی و سرانجام با بررسی‌های انجام شده ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه پیشنهادی کاهش یافت و بودجه سال ۱۴۰۱ این شهرداری به مبلغ ۶۵ هزار میلیارد ریال تصویب شد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز، سیاوش محمودی با بیان اینکه به‌رغم کاهش ۱۰ هزار میلیارد ریالی، این بودجه نسبت به بودجه این شهرداری در سال جاری همچنان افزایش چشمگیری دارد افزود: شورای شهر اهواز بر اساس اولویت ها و نگاه تحولی در شهر این بودجه را با دقت بالا بررسی و به جمع بندی رسانده است.

وی ادامه داد: راه اندازی کمیته تخصیص و خزانه متمرکز با مشارکت شورا و شهرداری به منظور بررسی، تعریف پروژه ها و تخصیص منابع پیش از انجام اقدامات اجرایی به عنوان برنامه اصلی شورا و شهرداری در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز افزود: اتمام طرح های نیمه تمام از جمله اولویت های مهم بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز است که بر این است مقرر شد هیچ پروژه‌ای تا اتمام پروژه‌های سابق تعریف و آغاز نشود.

وی به نگاه ویژه و خاص به وضعیت پرسنل شهرداری اشاره نموده و اظهار کرد: رسیدگی به وضعیت رفاهی و خدماتی پرسنل شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ به عنوان اولویت شورای ششم نسبت به بودجه های گذشته بسیار مورد توجه و بررسی قرار گرفت .

محمودی افزود: در سال‌های گذشته هر سازمان و منطقه شهرداری اهواز به صورت جداگانه بودجه خود را تنظیم و ارائه می‌کرد، اما برای نخستین بار بودجه سازمان‌ها و مناطق هشت‌گانه شهرداری به صورت متمرکز تدوین و به شورای اسلامی شهر ارائه شد.

محمودی با بیان اینکه نسبت هزینه های جاری به عمرانی در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز را ۴۲ به ۵۸ درصد اعلام کرد و افزود: بخشی از بودجه ۱۴۰۱ از طریق اوراق مشارکت، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری تأمین می‌شود که این موضوع از جمله نکات مثبت بودجه سال آینده این شهرداری است.

وی توجه به مناطق محروم و کم برخوردار اهواز را از دیگر ویژگی های بودجه سال آینده این شهرداری اعلام کرد و اظهار داشت: توسعه فضای سبز و بهبود آسفالت معابر به عنوان مهمترین مطالبه های شهروندان اهواز به صورت ویژه در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

رییس شورای شهر اهواز به برخی از منابع درآمدی پیش بینی شده در این بودجه اشاره کرد و گفت: ۶ درصد از کل بودجه از محل فروش دارایی ها، ۱۴ درصد از محل استقراض اعم از وام و اوراق مشارکت ، هفت درصد از محل مشارکت و سرمایه گذاری، ۹ درصد از محل یارانه ها و اعانه دولت و سازمان های دولتی به شهرداریها و سازمانهای وابسته و ۵۳ درصد کل بودجه از محل عوارض عمومی تامین می شود.

وی افزود : ۴۲.۵ درصد از هزینه ها مربوط به مصارف جاری شهرداری است و ۴۷.۵ درصد جهت پروژه های عمرانی شهرداری در نظر گرفته شده است ضمن اینکه ۱.۵ درصد نیز برای بازپرداخت بدهی ها برای اولین بار در بودجه تعریف و مشخص شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha