مازندران با سه تیم در سی‌وششمین دوره لیگ برتر والیبال کشور حضور می‌یابد

ساری – ایرنا – تیم والیبال ستاره طبرستان نوشهر با کسب عنوان نایب قهرمانی در لیگ دسته یک والیبال مردان کشور به عنوان تیم دوم این لیگ به لیگ برتر والیبال کشور صعود کرد تا مازندران در فصل آینده با سه تیم در سوپرلیگ والیبال کشور حضور داشته باشد.

به گزارش ایرنا، دیدار فینال سی‌اُمین دوره لیگ دسته یک والیبال مردان کشور از ساعت ۱۶:۳۰ امروز –جمعه۲۰ اسفند- در سالن خانه والیبال تهران بین تیم‌های ستاره طبرستان نوشهر و گیتی‌پسند اصفهان برگزار شد که با شکست نماینده مازندران و کسب عنوان نایب قهرمانی پایان یافت و ستاره طبرستان نوشهر به عنوان تیم دوم لیگ دسته یک به لیگ برتر والیبال کشور صعود کرد.

تیم ستاره طبرستان نوشهر در این مسابقه که با نتیجه ۳ – ۱ واگذار کرد، دست‌های اول، دوم و چهارم را با نتایج ۲۵-۱۷، ۲۵-۲۰ و ۲۵-۲۰ به گیتی‌پسند اصفهان واگذار کرد و دست سوم را توانست با نتیجه ۲۵-۱۴ به سود خود تمام کند.

ستاره طبرستان نوشهر برای رسیدن به فینال و قطعی شدن صعود به لیگ برتر، در دو مرحله یک‌چهارم نهایی و نیمه‌نهایی از سد دو تیم مازندرانی دیگر یعنی کندوان شمال نور و ایران‌شید چالوس گذشت و در فینال به گیتی‌پسند اصفهان رسید تا همراه با این تیم راهی سوپرلیگ والیبال کشور شود.

ستاره طبرستان نوشهر در یک‌چهارم نهایی کندوان‌شمال نور را در دو دیدار پیاپی شکست داد و حریف ایران‌شید چالوس در نیمه‌نهایی شد. دیدار نخست دو تیم با برد ایران‌شید به پایان رسید، اما در دیدار دوم و سوم نوشهری‌ها توانستند حریف خود را شکست دهند و علاوه بر صعود به فینال، مجوز حضور در سی‌وششمین دوره سوپرلیگ والیبال کشور را کسب کنند.

این تیم نوشهری در ابتدای فصل شرایط مساعدی نداشت، اما با روی کار آمدن عارف باقرزاده مربی رامسری والیبال که پیش از این هورسان رامسر را به لیگ برتر رسانده بود شرایط بهتری پیدا کرد و کم کم به تیمی مدعی برای کسب عنوان قهرمانی و سهمیه صعود به لیگ برتر تبدیل شد.

سعید یزدانی فرماندار نوشهر پس از قطعی شدن صعود تیم والیبال ستاره طبرستان نوشهر به لیگ برتر با صدور پیامی این اتفاق مهم ورزشی برای نوشهر را تبریک گفت.

وی در پیام خود نوشت: «بار دیگر شاهد افتخارآفرینی توسط جوانان باغیرت تیم والیبال ستاره طبرستان نوشهر بودیم. ورزشکاران شایسته و مستعدی که با تلاش و همت خود باعث شادکامی و احساس غرور مردم شریف و ولایتمدار شهرستان نوشهر شدند. اینجانب صعود تیم والیبال ستاره طبرستان نوشهر به لیگ برتر کشور را به مربیان، اعضای کادر فنی تیم، ورزشکاران، مدیریت و مالکان، رئیس و اعضای هیئت والیبال، جامعه بزرگ ورزش و جوانان شهرستان نوشهر تبریک عرض نموده و موفقیت همه ورزشکاران افتخارآفرین و عزیز دیارمان را در میادین مختلف ورزشی داخلی و بین‌المللی از خداوند منان خواستارم.»

مازندران رکوددار سهمیه در لیگ برتر والیبال

در دوره‌های سی‌وچهارم و سی‌وپنجم لیگ برتر والیبال کشور دو تیم هورسان رامسر و لبنیات هراز آمل از مازندران حضور داشتند که با اضفه شدن ستاره طبرستان نوشهر، تعداد نمایندگان مازندران در بالاترین سطح رقابت‌های والیبال کشور به سه تیم رسید تا این استان بیشترین سهم در سوپرلیگ والیبال کشور را به خود اختصاص دهد.

هورسان رامسر در دوره سی‌وچهارم رتبه نهم مرحه مقدماتی را کسب کرد و در دوره سی‌وپنجم در حالی که یکی از گزینه‌های اصلی سقوط از لیگ برتر بود، در هفته پایانی از سقوط گریخت.

 لبنیات هراز آمل نیز در دوره سی‌وچهارم با کسب رتبه ششم مرحله مقدماتی به مرحله حذفی صعود کرد و توانست تا نیمه‌نهایی پیش برود. اما در نیمه‌نهایی موفق نبود و در نهایت با کسب رتبه سوم مشترک به کارش پایان داد. شاگردان عطایی در لیگ سی‌وپنجم نیز با کسب رتبه دوم مرحله مقدماتی به مرحله حذفی صعود کردند، اما در یک‌چهارم نهایی با دو شکست پیاپی مقابل فولاد سیرجان ایرانیان از صعود به نیمه‌نهایی بازماندند.

والیبال مازندران پیش از حضور دو تیم لبنیات هراز آمل و هورسان رامسر، با تیم کاله آمل در این مسابقات حضور داشت که قهرمانی لیگ برتر والیبال کشور و لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha