تیم مذاکره کننده بر مواضع اصولی ایران پافشاری می‌کند

تهران- ایرنا- نماینده مردم سمیرم گفت:تیم مذاکره کننده بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی پافشاری می‌کند و حاضر نیستند امتیازات خارج از عرف به غربی ها دهند.

«اصغر سلیمی » در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد خطوط قرمز در مذاکرات گفت: اولویت اول ایران در این دور از مذاکرات لغو کلیه تحریم ها و  حفظ تضمین های لازم برای توافق است . غرب باید تعهد دهد که نباید همچون گذشته ایران را  به بهانه های واهی تحریم کند. باید در این زمینه راستی آزمایی انجام و سریع عملیاتی شود.

نماینده مردم سمیرم با مثبت ارزیابی کردن عملکرد تیم مذاکره کننده گفت: رفع کامل تحریم ها خواسته بحق ملت ایران است و  دولت و مجلس هم هماهنگ و همصدا برای رفع کامل تحریم ها پای کار هستند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: در این دور از مذاکرات اعضای تیم مذاکره کننده محکم بر روی مواضع  اصولی خود که حفظ منافع ملی ایران است ایستاده اند و با این اقدام می توان نتیجه گیری بهتری  را  در این دور از مذاکرات داشته باشیم.

سلیمی تاکید کرد: اگر در مذاکرات از مواضع اصولی کشور قدمی عقب نشینی کنیم،  غربی ها امتیاز گیری می‌کنند و این به نفع کشور نیست در گذشته هم آمریکا  با خروج از برجام و تشدید تحریم ها علیه ایران نشان داد که قابل اعتماد نیست و این تجربه خوبی برای هوشیاری تیم مذاکره کننده است.

وی افزود: باید تضمین های لازم در این مذاکرات از سوی آمریکا ارائه شود و مذاکرات به سمتی برد  که بتواند خواسته های منطقی جمهوری اسلامی را  محقق سازد.

نماینده مردم سمیرم با اشاره به قانون راهبردی لغو تحریم ها گفت:مجلس با این مصوبه در بحث برجام  نشان داد که با تمام قدرت از  تیم مذاکره کننده حمایت می‌کند و تیم مذاکره کننده هم می تواند با قوت قلب بالاتر و تصمیم گیری بهتر موارد مطلوب جمهوری اسلامی را  به پیش ببرد.

سلیمی  اضافه کرد: در این دور از مذاکرات، اعضای تیم مذاکره کننده با نیروهای کارشناسی بیشتری در گفت و گوها حاضر شدند و نزدیک به ۳۰ نفر اعضای تیم هستند کسی به تنهایی تصمیم نمی گیرد و در مواردی  لازم با مراجع ذی صلاح در کشور رایزنی می‌کنند و نظریات فردی در این مذاکره دخیل نیست.

نماینده مردم سمیرم تصریح کرد:همه اعضای ارشد تیم مذاکره کننده سعی می کنند با اجماع ،منافع ملی و نظام  را مد نظر قرار گیرد و همه در مقابل  مراجع ذی صلاح پاسخگو باشند.

وی افزود:تیم مذاکره در این دوره قوی عمل کرده است و با توجه به اینکه بر مواضع خود پافشاری میکنند و امتیازات خارج از عرف به غربی ها ندادند و سعی دارند بدون حضور آمریکا مذاکرات را به پیش ببرند این گامهای رو  به جلو است  که می توانند با فکر،اندیشه و درایت نتایج مثبتی را عائد کشور کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha