۸۸۷ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تخصیص یافته است

کرمانشاه - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: از هزار و ۵۰۲ میلیارد تومانی که طی مراحل مختلف برای ساخت و تعمیر پروژه‌های عمرانی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه مصوب شده؛ تاکنون ۸۸۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «کامبیز عاطفی» روز پنجشنبه در جلسه ستاد بحران استان که در سرسرای شهدای استاندای کرمانشاه برگزار شد؛ با بیان اینکه فقط بازسازی پروژه‌های دولتی در مناطق زلزله زده باقی مانده است، افزود: در همان روزهای اول زلزله با حضور معاون اول ریاست جمهوری وقت، برای ساخت دوباره و بازسازی پروژه‌های عمرانی آسیب دیده مناطق زلزله زده؛ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان مصوب شد.

او اضافه کرد: در مرحله نخست ۵۳۵ میلیارد تومان از محل این اعتبارات برای سال ۹۷ ابلاغ شد که در نهایت ۲۷۵ میلیارد تومان تخصیص یافت.

عاطفی گفت: در سال ۹۷ همچنین از محل منابع دیگر ۱۹۸ میلیارد تومان برای بازسازی پروژه های عمرانی به استان ابلاغ شد، اما در نهایت ۱۲۷ میلیارد تومان تخصیص یافت و در مجموع از ۷۳۳ میلیارد تومان ابلاغی این سال برای پروژه های عمرانی ۴۰۲ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت. 

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه در ادامه توضیح داد: در مرحله دوم اعتبارات عمرانی مناطق زلزله زده کرمانشاه از محل مذکور (هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان)؛ ۲۵۰ میلیارد تومان برای سال ۹۸ ابلاغ شد، که در نهایت ۱۷۵ میلیارد تومان آن اختصاص یافت.

عاطفی ادامه داد: در مرحله سوم اعتبارات عمرانی مناطق زلزله زده در سال ۹۹، ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مصوب شده و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبار انسداد مرزها ابلاغ شد، که ۱۰۰ درصد آن به استان تخصیص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ و در مرحله چهارم این اعتبارات ۲۳۷ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی ابلاغ شد، گفت: باوجود همه پیگیری های استانداری پیشین و فعلی تا الان که در پایان سال هستیم ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

عاطفی در بخش دیگر از صحبت های خود اظهار کرد: در مجموع بیش از هزار و ۴۰۰ پروژه عمرانی حوزه های مختلف در مناطق زلزله زده آسیب دیده شناسایی شد که امروز بسیاری از این پروژه ها بازسازی، تعمیر و نوسازی شده است.

وی در پایان خواستار پیگیری ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مجموعه استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی برای دریافت این اعتبارات شد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha