امام‌جمعه یزد: ظرفیت راه‌اندازی صنعت پوشاک در استان فراهم است

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه و امام‌ جمعه یزد با تاکید بر مزایای پوشاک به ویژه برای تامین لباس زنان ، دختران و نیز مردان، گفت: زمینه راه‌اندازی انواع این صنعت در استان وجود دارد.

به گزارش چهارشنبه شب روابط عمومی دفتر امام‌جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان  افزود: صنعت پوشاک پربرکت است و بدون آنکه سرمایه زیادی بخواهد یا آلودگی آب و محیط زیست را به همراه داشته باشد می‌تواند بیکاری را به ویژه در بین زنان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در این رشته ریشه‌کن کند.

وی با اشاره به اینکه بازار پوشاک ایران هم اکنون در انحصار چند کشور است، ادامه داد: این در حالی است استعداد، ظرفیت و سلیقه جوانان و نیروهای ما بسیار بیشتر است و پوشاک ،صنعت خانگی است و به ویژه برای زنان می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد و از کار در کارخانه  با حقوق و مزایای کم و ناچیز بسیار بهتر است.

امام‌جمعه یزد: ظرفیت تبدیل راه‌اندازی صنعت پوشاک در استان فراهم است

امام‌جمعه یزد تصریح کرد: یزد می‌تواند در این زمینه به استان نمونه تبدیل شود و به شیوه‌ای اقدام به راه‌اندازی صنعت پوشاک کند که در کشور نمونه باشد و چرخه صنعت پوشاک از پنبه کاری تا دوخت لباس را احیا کند.

ناصری با اشاره به گزارش فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه ساخت مسکن بیان کرد: در ساختمان‌ها و مجتمع های مسکونی مکانی برای فعالیت‌های عمومی ساکنان از جمله روضه خوانی، جشن ها و برپایی جلسه ها  در نظر گرفته شود.

همچنین محمد محمدی‌پناه رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان یزد به بیان اقدام ها و فعالیت‌های این نهاد برای ایجاد صنایع پوشاک برای گروه‌ های مختلف از جمله حوزویان و دانشگاهیان پرداخت.

تامین جهیزیه برای زوج های جوان، برنامه ریزی برای تجلیل از اقدام گروه های جهادی، توزیع بسته های معیشتی از گزارش‌های ارایه شده از سوی  رییس ستاد اجرایی فرمان امام یزد در این جلسه بود.

همچنین ۱۵ دیماه امسال رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد(صمت)  با تبیین قدمت صنعت نساجی در استان یزد گفته بود: در این صنعت هم اکنون برای ۱۸ هزار و ۷۵۴ نفر فرصت شغلی ایجاد شد  که ۱۸.۶ درصد اشتغال بخش صنعت را به خود اختصاص داده است.

محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه صنعت  نساجی سهم قابل توجهی در زمینه سرمایه گذاری و اشتغالزایی استان را در اختیار دارد، افزود: هم‌اکنون ۴۸۷ واحد نساجی و پوشاک در استان یزد پروانه بهره برداری دارد که این واحدها با سرمایه گذاری  افزون بر ۱۶ هزار میلیون ریال، ۱۵.۸ درصد واحدهای صنعتی فعال استان را شامل می شود و ۷.۶ درصد سرمایه گذاری صنعتی استان در این حوزه انجام شده است.

وی  یادآور شد: در ۶ گروه صنعتی استان یزد شامل صنایع شیمیایی و سلولزی، صنایع معدنی، نساجی و پوشاک، فلزی و برق، غذایی و دارویی و تولید انرژی در مجموع ۱۰۰ هزار و ۸۵۶ شغل ایجاد شد.

هم اکنون سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی وصنعتی در یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی کشور فعال است و یزد با ۵۵۰ معدن بزرگ و کوچک پس از کرمان دومین استان معدنی کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha