۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 84676456
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دشمن جنگ شناختی علیه ایران آغاز کرده است

اصفهان- ایرنا-معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: دشمنان پس از تحمیل جنگ سخت افزاری(فیزیکی)  ، نیمه سخت(تحریم) و  جنگ نرم امروز وارد جنگ شناختی بر علیه ایران شد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین عبداللهی فر عصرسه شنبه در پنجمین نشست از سلسله نشست‌های مجازی «جهاد تبیین» که به همت فرماندهان جنگ نرم نهضت استادی بسیج اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: پیشینه جنگ شناختی دشمن مربوط به سال‌های قبل از انقلاب اسلامی و از زمان شکوفایی فلسفه لیبرال دموکراسی است که در آن زمان این اعتقاد حاکم شده بود که فروپاشی ایدئولوژیک یک نظام، مقدمه سقوط فیزیکی آن حکومت و نظام خواهد بود.  

وی با بیان اینکه عدم موفقیت دشمن در جنگ سخت باعث روی آوری آنها به جنگ نیمه سخت و تحریم اقتصادی علیه ایران و در نهایت جنگ نرم شد، ادامه داد: ناتوانی دشمن در هر سه برهه از جنگ باعث شد که وارد فاز آخر و جنگ شناختی شود.  

عبداللهی فر با بیان اینکه قدرت این جنگ در حدی است که می‌تواند با درگیری افکار، ظهر زمستان را در قالب شبی تابستانی نشان دهد، بیان داشت: دشمن به‌وسیله ابزار عقل و ذهن در جنگ شناختی درصدد جبران ناکامی دشمن در جنگ‌های نظامی، اطلاعاتی، ادراکی، سیاسی و اقتصادی برآمده است.  

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید کشور از جنگ شناختی بعنوان جنگ روایت‌ها یاد کرد و ادامه داد: در این نوع جنگ دشمن کاری می‌کند که ذهنیت مردم جامعه نسبت به یک موضوع به آن صورتی شکل بگیرد که خود می‌خواهد در حالی که ممکن است این روایت به گونه‌ای کاملاً متفاوت از حقیقت و واقعیت باشد.  

وی عنوان کرد: هدف نهایی از جنگ شناختی ناامید کردن مردم از آینده به وسیله نادم سازی آنان از گذشته خود و از بین بردن کلیه نقاط افتخارآمیز و تبدیل کردن هر چیزی از دین که نقطه قوت، برتری و ارزش محسوب می‌شود به ضدّآن است.  

عبداللهی فر گفت: عده‌ای با تحلیل‌های خود بدنبال نشان دادن مذاکرات وین به‌عنوان برجام دو هستند و این در حالی است که توافقنامه وین تفاوت‌های زیادی با برجام دارد.  

وی افزود:  مذاکرات وین از حیث اقتدار قابل مقایسه با مذاکرات برجام نیست و خوشبختانه مراحل پایانی را طی میکنیم و در حال نتیجه گرفتن هستیم و در عرصه اقتصادی بارخوردهای خوبی دریافت کردیم.

وی موفقیت ایران در مذاکرات وین را بدترین اتفاق برای دولت آمریکا دانست و گفت: دولت آمریکا همواره بدنبال این بود که اجازه ندهند یک دولت انقلابی که توانسته شرایط تحریم را دور بزند بر سر کار بیاید.

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید کشور ادامه دادد: از منظر غرب انقلاب اسلامی اساسا یک انقلاب معرفتی و شناختی است و آنها سالها قبل از وقوع انقلاب اسلامی نگران شعله‌ور شدن این آتشفشان بودند و می‌دانستند این معرفت می‌تواند بنیان‌های معرفتی غرب را فروپاشد.  

عبداللهی فر اضافه کرد: وقتی بشر به رنسانس علمی رسید  توانست با کمک علم مباحث مادی را تحلیل و خطایی که غربی‌ها متوجه شدند این بود که عجز خودشان را در حوزه معرفت با پاک کردن صورت مسئله در این برهوت جاهلیت رقم زدند و انسان را فاقد قدرت کشف حقیقت کردند و سطح فهم انسان را به سطح فهم حیوانات تنزل  و انسان را همچون سایر حیوانات تحت تاثیر محیط و نیازهای درون قرار دادند.  

وی ادامه داد :  اشتباه بزرگتر غرب این بود که معتقدند اساسا حقیقتی وجود ندارد که انسان بخواهد کشف کند و این بنیان فلسفی است که لیبرالیسم را رقم زد و  انسان را بجای خدا، عقل را بجای وحی و لذت و ثروت را ایده نهایی بشریت معرفی کردند و برای  تضمین قدرت اقتصادی و  خودشان برای آن هزینه کردند که بتوانند این فرهنگ را ترویج دهند اما همیشه نگران این بودند.  

معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد:  لذا فهم ما از انقلاب اسلامی یک انقلاب معرفتی بود و اصل جنگ ما با دشمن یک جنگ معرفتی است که ما می‌گوییم حقیقت وجود دارد و انسان قادر به کشف حقیقت است و آنها می‌گویند در آسمان خبری نیست الا آن چه ما می‌توانیم به عینه در آزمایشگاه مورد آزمون قرار دهیم و با اندیشه محدود عقل بشری خواستند ظرفیت و توان آدمی را تحلیل کنند.  

"جنگ هیبریدی" یا جنگ ترکیبی به راهبرد نظامی پیچیده‌ای گفته می‌شود که ترکیبی از نبردهای متعارف، نامتعارف، سایبری، روانی و اطلاعاتی را در خود جای می‌دهد. در واقع طیف گسترده‌ای از ابزارهای متعدد به شیوه متقارن یا نامتقارن در این نوع جنگ که نبردی غیرخطی به شمار می‌رود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، آن بیعت شگفتی‌ساز را یک نقطه عطف خواندند و با تأکید براینکه عامل ماندگاری، استمرار و اثرگذاری آن حرکت بزرگ و تاریخساز یک کار رسانه‌ای و روایت صحیح آن ماجرا بر اساس یک قاب هنرمندانه بوده است، گفتند: امروز نیز مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی نیازمند یک حرکت دفاعی و تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی "جهاد تبیین" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha