محتواسازی‌ و اجرای برنامه اثرگذار مهدوی مدنظر قرار گیرد

شهرکرد - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری با تاکید بر وظیفه همگانی در راستای ترویج، توسعه، نهادینه کردن و تثبیت فرهنگ معنوی مهدویت در جامعه گفت: محتواسازی و عمیق بخشی به برنامه‌های اجرایی حوزه مهدویت مد نظر قرار گیرد.

محسن حسین‌میرزایی روز سه‌شنبه در نشست برنامه‌ریزی جشن‌های نیمه شعبان و پاسداشت ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی افزود: پرداختن به توسعه، ترویج، نهادینه کردن و تثبیت آموزه‌های دینی و معرفتی در جامعه یک وظیفه ذاتی‌ است که همه مسوولان، ادارات و نهادها و تمامی آحاد مردم باید برای آن تلاش کنند.

وی تلاش در راستای ترویج فرهنگ مهدویت را توفیقی ارزشمند خواند و تصریح کرد: هر کجا کار دینی، معنوی و مهدوی‌ در جریان است باید نگاه‌ها فراتر از نگاه سازمانی و اداری به موضوع باشد و لازم است همه با درک آن به عنوان یک وظیفه ذاتی‌ و دلسوزانه پا به عرصه بگذارند.

حسین‌میرزایی القای‌ تغییرات در فضاسازی‌های نمادین و اجرای برنامه‌های پر شور مهدوی‌ را به مناسبت نیمه شعبان مهم دانست و یادآور شد: ارزیابی اقدامات معمول و همیشگی در این حوزه همواره مطلوب است اما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که اثرگذاری و ماندگاری برنامه‌ها پس از نیمه شعبان نیز تداوم یابد.

وی شناخت شاخصه‌های فرهنگ مهدوی برای توسعه و ترویج آن را متذکر شد و گفت: حفاظت و تقویت نظام جمهوری اسلامی یکی از این شاخصه‌ها است و نباید اجازه‌ داد در هیچ شرایطی سر سوزنی به این نظام مقدس خدشه‌ وارد شود.

حسین‌میرزایی اجرای برنامه‌های مختلف برای تمامی گروه‌های‌ سنی در راستای نهادینه شدن ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را ضروری‌ دانست و یادآور شد: برای آنچه امروز حاصل شده، بهای گزافی‌ پرداخت شده و جانفشانی‌های‌ بسیاری در این‌ راه روی داده است.

وی از ولایت‌پذیری به عنوان دیگر شاخصه‌های‌ مهم برای ترویج فرهنگ مهدوی یاد و تصریح کرد: اگر پیشرفت‌ و آبادانی کشور مدنظر است باید بر اصل ولایت پذیری تاکید شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی‌ و اجتماعی‌ استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: خادم بودن نیز اصل و شاخصه دیگری در ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت در جامعه به شمار می‌رود، در این‌ حوزه باید به رفتار و خدمت‌ بی‌منت، خالصانه و شبانه‌روزی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که نماد ترویج مهدویت در جهان اسلام است نگاه کرد که چگونه در ارتباط و خدمت به مردم عمل می‌کرد.

حسین‌میرزایی‌ همچنین با بیان اینکه ۱۲ فروردین نماد مردم‌سالاری دینی است، گفت: بسیاری از کشورها مدعی مردم سالاری هستند اما آن ارزش و بهای حقیقی را برای مردم قائل نیستند در حالی که امام‌ راحل (ره) در دوازدهم فروردین اثبات کردند که اصل مردم هستند. 

وی بر پاسداشت سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی به دست مردم تاکید کرد و افزود: به دلیل حادث شدن این روز با تعطیلات ابتدایی سال، آن طور که شایسته است به این روز پرداخته نمی‌شود که انتظار می‌رود فرمانداران، شهرداران و دهیاران با فضاسازی مناسب نسبت به پاسداشت این روز اقدام کنند.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: مردمی بودن جشن‌های نیمه شعبان و پاسداشت مناسبت‌های ملی موضوعی است که منجر به اثرگذاری و ماندگاری امور خواهد شد از این رو بهتر است در واگذاری کارها به مردم تعلل نشود.

وی استفاده از ظرفیت‌ صدا و سیما و رسانه‌ها و فضای مجازی را برای تببین‌ مبانی فرهنگ معنوی و دینی مورد تاکید قرار داد و گفت: مراسم نیمه شعبان فرصتی مناسب برای جهاد تبیین نیز محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری‌ از سخنان خود حماسه حضور مردم در راهپیمایی خودرویی ۲۲‌ بهمن را یادآور شد و گفت: این حماسه مسوولیت مسوولان را در خدمت‌گذاری سنگین‌تر می‌کند چرا که مردم ثابت‌ کردند همچنان در صحنه حضور دارند و از نظام حمایت می‌کنند.

حسین‌میرزایی افزود: مسوولی که شبانه‌روزی‌ در خدمت‌ به مردم تلاش کند، در میدان عمل باشد و مشکلات را میدانی پیگیری کند در دولت‌ سیزدهم جایگاه دارد.

پویش‌ "هر خانه‌، یک پرچم‌ مهدوی" در چهارمحال‌ و بختیاری اجرا می‌شود 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به آمادگی هیات‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان گفت: در دوران شیوع کرونا اجرای بسیاری از برنامه‌های این مناسبت مهم مذهبی در ۲ سال اخیر با محدودیت‌هایی روبه‌رو شد که امسال با فروکش کردن شیوع ویروس و با رعایت هر چه بهتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی تلاش می‌شود برنامه‌های پرشور و با نشاط و امیدآفرین در اعیاد شعبانیه‌ به اجرا در آید.

موسی انصاری برگزاری سلسله‌ نشست‌های مهدوی‌ با حضور استادان برجسته این حوزه در استان، طراحی اسلایدها و بنرهای‌ ویژه نیمه شعبان و دریافت و نمایش تولیدات هنری و فرهنگی هنرمندان‌ با موضوع انتظار در فضای مجازی را از جمله برنامه‌های تدارک‌ دیده‌ شده برای اجرا بیان کرد.

وی به راه‌اندازی پویش‌های‌ مردمی در این ماه پربرکت‌ برای گرامیداشت اعیاد شعبانیه‌ نیز اشاره و تصریح کرد: برپایی پویش‌ هشتگ‌گذاری‌ مذهبی، پویش ختم قرآن کریم به نیت‌ سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)، پویش هر خانه یک پرچم مهدوی و پویش سرودهای خیابانی در این ایام برنامه‌ریزی شده است.

انصاری رفع شبهات را از اصلی‌ترین‌ موضوعات‌ در بحث‌ مهدویت دانست و از کارشناسان و نخبگان فرهنگی و مذهبی خواست با حضور در برنامه‌های مختلف در این راستا اقدام کنند.

وی همچنین نظارت بر برنامه‌های اجرایی نیمه شعبان را متذکر شد و گفت: برخی بدعت‌گذاری‌ها می‌تواند جایگاه اصلی مهدویت و موضوع انتظار را با اثراتی منفی مواجه‌ کند از این رو مدیریت برنامه‌های این روز مد نظر همه قرار گیرد.

وی همچین به پیش‌بینی برنامه‌های‌ اجرایی مختلف برای پاسداشت‌ ۱۲‌ فروردین اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها با محوریت ترویج و تقویت نمادهای هویت ایرانی و اسلامی، روشنگری برای نسل جوان در رابطه‌ با ماهیت انقلاب، تجلیل از مقام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و نقش سازنده مردم در شکل‌گیری انقلاب و تببین‌ اصل جدایی‌ناپذیری دین از سیاست به اجرا در می‌آید.

انصاری پویش اهتزاز پرچم افتخار، بهره‌مندی از ظرفیت نماز جمعه برای تبیین جایگاه ۱۲ فروردین به عنوان یکی از ماندگارترین وقایع تاریخ ایران اسلامی و اجرای ویژه‌برنامه گرامیداشت این روز در برخی مساجد محوری را از برنامه‌های گرامیداشت این روز بیان کرد.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از مجموع مسوولان کمیته‌های ۲۶ گانه‌ ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha