۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84674515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل افت فشار و کم آبی در مناطق مسکونی بالادست مهاباد برطرف شد

مهاباد- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: آبرسانی با بهبود فشار آب در مناطق مسکونی بالادست این شهرستان با ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

محمد معروفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر حل مشکل افت فشار و کم آبی برخی مناطق مهاباد، گامی در جهت توسعه شبکه آبرسانی شهرستان هم برداشته شد.

وی اضافه کرد: در قالب این پروژه مخزن ۲ هزار متر معکبی با سه هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری و یک ایستگاه پمپاژ و خرید تابلو برق ها که به قیمت فعلی بازار بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه برای افتتاح این برآورده شده، راه اندازی شد.

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد ادامه داد: با افتتاح این طرح مشکل کمبود فشار باغ فروس دوس و برخ یاز مناطق بالادست شهر برطرف شده است.

معروفی با اشاره به موقعیت خاص شهر مهاباد و شرایط جغرافیایی اظهار کرد: برای بهبود فشار آب و ارتقای آن هشت پمپاژ هم اکنون در مناطق مختلف شهری فعال هستند.

وی گفت: مخزن ۲ هزار مترمعکب منطقه کانی صوفی رشید نیز برای سال آینده در دستور کار قرار دارد تا با تامین آب سالم همراه با فشار کافی در این منطقه هم در دسترس شهروندان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مخزن سد مهاباد هم اکنون دارای بیش از ۹۰ میلیون مترمعکب آب ذخیره شده است؛ سد مهاباد دارای ۱۸۶ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید می باشد که از این میزان سالانه بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب به مصرف آب شرب شهر مهاباد می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha