امسال ۴۵ هزار سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد اهدا شده است

کرمانشاه - ایرنا- معاون اداری، مالی کمیته امداد امام (ره) با اعلام اینکه امسال ۴۵ هزار سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد کشور اهدا شده است، گفت: در مجموع برای خرید این تعداد جهیزیه ۹۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایرنا؛ «مجید باجلان» روز یکشنبه در آیین اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تامین کالاهای اساسی یکی از خدمات اساسی این نهاد به شمار می رود، افزود: در این زمینه در فصل گرما ۲۵ هزار کولر آبی و ۱۰ هزار کولر گازی و در فصل سرما نیز ۵۰ هزار بخاری گازی و ۲۵ هزار آبگرمکن در میان خانوارهای مددجو توزیع شده است.

وی به اهدای جهیزیه به زوجین مددجو هم با عنوان تامین کالاهای اساسی زوجین جوان اشاره کرد و افزود: در بحث ازدواج مددجویان علاوه بر ارائه مشاوره، تامین جهیزیه را هم برعهده داریم که در این زمینه امسال ۴۵ هزار سری جهیزیه میان زوجین مددجو توزیع شده است.

باجلان خاطرنشان کرد: تمام اقلام جهیزیه های توزیع شده تولید داخل است و پنج کالای اساسی یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جارو برقی را شامل می شود.

هزینه ۲۰ میلیون تومانی برای هر سری جهیزیه

معاون اداری، مالی کمیته امداد امام (ره) یادآور شد: برای خرید هر سری جهیزیه ۲۰ میلیون تومان هزینه شده که در بازار آزاد بسیار بیشتر از این قیمت ها ارزش دارد.

باجلان تاکید کرد: تا پایان سال تمام پشت نوبتی های جهیزیه در کشور صفر می شود و هیچ زوج زیرپوششی نداریم که ازدواج یا ثبت نام کرده باشد، اما جهیزیه دریافت نکرده باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در این چهار دهه تلاش بر این بوده که خدمات کمیته امداد تکامل یابد و اکنون این نهاد عهده دار ۱۷ ماموریت اصلی با بیش از ۱۲۰ فعالیت زیرمجموعه است؛ تصریح کرد: تامین مسکن برای خانوارهای تحت حمایت یکی از برنامه های اساسی این نهاد است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و تفاهم نامه های بسیاری با دستگاه ها و نهادهای مختلف از جمله بنیاد مستضعفان، سپاه، بسیج بسته شده است.

باجلان افزود: تحویل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی به مددجویان ظرف امسال و سال آینده بخشی از خدمات این نهاد به شمار می رود.

اهدای ۲ هزار سری جهیزیه در کرمانشاه تا پایان سال

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با اعلام اینکه تا پایان سال آمار اهدای جهیزیه به مددجویان کمیته امداد استان به ۲ هزار سری می‌رسد، گفت: از ابتدای امسال هزار و ۷۰۰ سری جهیزیه به زوجین مددجو اهدا شده و تا پایان سال نیز ۳۰۰ سری جهیزیه به زوجین مددجو اهدا می‌شود.

«پیمان ترکمانه» افزود: در مجموع امسال ۲ هزار سری جهیزیه با صرف اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به زوجین مددجو اهدا خواهد شد.

وی هزینه خرید هر سری جهیزیه را ۲۰ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: اقلام هر سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و جارو برقی است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه تاکید کرد: با اهدای این ۲ هزار سری جهیزیه تا پایان سال، پشت نوبتی ها در این زمینه صفر می شود.

ترکمانه به توانمندسازی خانوارهای مددجوی استان هم اشاره کرد و افزود: امسال هزار و۱۸۰۰ خانوار مددجوی استان توانمند شده و از چرخه کمک های مالی امداد خارج شدند.

در پایان این آیین، ۲۰۰ سری "جهیزیه" به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه اهدا شد.

حدود ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری کرمانشاه زیرپوشش کمیته امداد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha