۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 5274
کد خبر: 84673029
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ماجرای عکس یک پاسدار در کنار شهید بهشتی

تهران - ایرنا - شهید مظلوم دکتر محمد حسین بهشتی ایام نوروز سال ٦٠ به درخواست چند باره یکی از دوستان مبارز قبل از انقلابش به نام حاج کاظم اکبری و بچه های سپاه استان و حجت الاسلام طبرسی امام جمعه ساری، در دیداری سر زده به مرکز استان مازندران، شهرستان ساری می رود.

به گزارش ایرنا، پاسداری در راه خداوند از مفاهیم جامع و گسترده است و برای فهم حقیقت پاسداری باید به منابع اسلامی رجوع نمود، امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) پاسداران حقیقی دین را این گونه معرفی می نماید: «اِنَّما الْمُسْتَحْفَظُونَ لِدینِ اللهِ هُمُ الَّذینَ اَقامُو الدّینَ وَ نَصَروهُ وَ حاطُوهُ مِنْ جَمیعِ جوانَبَهِ، وَ حَفِظُوهُ عَلی عِبادِاللّهِ وَ رَعَوْهُ ؛ همانا پاسبانان دین خدا فقط کسانی هستند که دین را برپا داشته و آن را یاری می کنند و از همه جوانب بر آن احاطه دارند و برای بندگان خدا آن را محافظت و مراعات می کنند.

با توجه به آیات و روایات، پاسداری از دین تنها به مفهوم مرزبانی و دفاع از مرزهای مادی اسلام نیست و دفاع تنها یکی از مصادیق پاسداری است؛ پاسدار حقیقی دین، باید در همه ابعاد به دفاع و گسترش دین بپردازد و تحقق این حقیقت جز با ایمان حقیقی، شناخت دین، عمل به دستورات الهی و تبلیغ و گسترش آن میسر نمی گردد.

پاسداری در راه خداوند، از مفاهیم جامع و از نشانه های ایمان واقعی مومنان است، قرآن کریم در آیه «وَالَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللهِ وَالَّذِینَ آوَوْا وَنَصَرُوا أُولَٰئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ ؛ و آنها که ایمان آوردند و هجرت نمودند و در راه خدا جهاد کردند، و آنها که پناه دادند و یاری نمودند، آنان مؤمنان حقیقی‌اند؛ برای آنها، آمرزش (و رحمت خدا) و روزی شایسته‌ای است.

در نتیجه پاسدار حقیقی دین، ائمه معصوم (علیهم السلام) و پیروان ایشان هستند و در میان ائمه معصوم (علیهم السلام)، وجود نازنین سیدالشهداء امام حسین (علیه السلام) تجلی و مظهر تام حقیقت پاسداری از دین است، زیرا ایشان با فدا نمودن تمام هستی خویش، موجب جلوگیری از نابودی دین خداوند، توسط بنی امیه و پیروان بنی امیه در آینده تا ظهور منجی بشریت (ارواحنا له الفداء) گردید، از این رو علما در مورد حضرت فرموده‏ اند:«ان الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء ؛همانا اسلام از ناحیه پیامبر (صلی الله علیه و آله) به وجود آمد و از ناحیه حسین (علیه السلام) بقا یافت.

برخی از ویژگی های مومنان حقیقی و پاسداران دین را می شمارد و آمرزش و روزی (مادی و معنوی) خداوند را نیز نتیجه اعمال صالح آنها می داند.

حاج کاظم اکبری، پاسدار حریم آل الله که پس از سالها مبارزه و جهاد در اکثر ماموریت های  داخلی و برون مرزی سپاه به شرف بازنشستگی نائل شده و  سال ۱۳۹۲ در حال کشاورزی به دیدار معبود پیوست یکی از این بسیجیان مخلص و ایثارگر نظام جمهوری اسلامی است، پاسدار جبهه های نبرد، انسانی مجاهد و با ایمان و  یادگار لشکر 25 کربلا و تیپ مالک اشتر که برای این خاک مجاهدت های بسیاری کرد.

ماجرای عکس یک پاسدار در کنار شهید بهشتی

یکی از لحظاتی که همواره برای پاسداران از ابتدای انقلاب تاکنون خاطره انگیر بوده، لحظات حضور در کنار مسئولینی است که به فیض شهادت نائل شدند چهره هایی نظیر شهید رجایی، شهید بهشتی، شهید باهنر و دیگر شهدایی از این دست که برای نظام مقدس اسلامی از خون پاک خود مضایقه نکردند.

شهید مظلوم دکتر محمد حسین بهشتی ایام نوروز سال ٦٠ به درخواست چند باره یکی از دوستان مبارز قبل از انقلابش به نام حاج کاظم اکبری و بچه های سپاه استان و حجت الاسلام طبرسی امام جمعه ساری، در دیداری سر زده به مرکز استان مازندران، شهرستان ساری می رود و پس از دیدار با دوستان در جمع بچه های سپاه این عکس را به درخواست کاظم اکبری در جمع شورای فرماندهی می اندازند.

ماجرای عکس یک پاسدار در کنار شهید بهشتی

شرح نفرات عکس به ترتیب نشسته از راست:
شهید محمدتقی برزگر(بلوز قرمز) که اوائل دهه ٦٠  توسط منافقین کوردل در درگیری جنگل های مازندران به شهادت رسید.
زنده یاد حاج کاظم اکبری (کلاه نظامی به سر) که پس از سالها مبارزه و جهاد در اکثر ماموریتهای  داخلی و برون مرزیً سپاه به شرف بازنشستگی نائل شده و  سال ١٣٩٣ در حال کشاورزی به دیار معبود شتافت.
ایستاده از راست:
برادر. شیرزاد ، برادر علی قایخلو ، برادر قدرت علیزاده ، شهید بهشتی ، حجت الاسلام ذاکری

ماجرای عکس یک پاسدار در کنار شهید بهشتی

.

 مقام معظم رهبری حفظه الله:  پاسداران به برکت تشبّه به رفتار حسین‌بن‌علی علیه‌الصّلاةوالسّلام خیلی ارزش آفریدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha