۱۰۰ سند مالکیتی در محلات شهر بندرعباس صادر شد

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به برنامه‌ دولت مردمی ایران قوی و تاکید رییس جهور گفت: با پیگیری های صورت گرفته و در راستای احیای بافت های فرسوده ۱۰۰ سند مالکیتی در شهر بندرعباس صادر و به ساکنان تحویل شد.

مهدی دوستی روز یکشنبه در حاشیه واگذای اسناد مالکیتی به مردم محلات شهر بندرعباس به خبرنگاران افزود: اعطای اسناد به مردم در دهه فجر امسال آغاز شد و تاکنون تعداد ۱۰۰ فقره پرونده تشکیل و سند آن ها صادر شد که بیشتر در محله چاهستانی‌ها، کمربندی و اسلام آباد بوده است.

وی بیان داشت: همچنین تعداد ۴۰۰ سند نیز در دست اقدام و پیگیری است که پیش‌بینی می‌شود تا ۲ ماه آینده صادر شود.

استاندار هرمزگان در تشریح جزییات این طرح اظهارداشت: دولت سیزدهم از روزهای شروع به کار، یکی از اولویت‌های خود را تعیین تکلیف اسناد مالکیتی مردم در بافت‌های حاشیه‌ای و محلات کمتر برخوردار قرارداد.

دوستی یادآورشد: در سفر رییس جمهور به استان هرمزگان نیز این مساله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رییس دولت بود و وی بر تعیین تکلیف و صدور اسناد مالکیتی مردم در محلات مختلف استان و به ویژه شهر بندرعباس تاکید داشت.

وی گفت: درهمین راستا اقدام های پیگیرانه استانی و کشوری از سوی استانداری هرمزگان آغاز و فرآیند اعطای اسناد مالکیتی در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با تحویل نخستین سند به ساکنان محله اسلام آباد در بندرعباس شروع شد.

استاندار هرمزگان، یکی از اهداف مهم تسهیل صدور اسناد مالکیتی را احیای بافت‌های فرسوده در محلات حاشیه‌ای عنوان کرد و ابرازداشت: یکی از گرفتاری‌های اساسی در شهر بندرعباس و استان هرمزگان مساله اسناد مالکیتی است که موجب شده روند توسعه شهر و احیای بافت فرسوده با مشکل مواجه شود.

وی افزود: به همین دلیل با در اختیار گرفتن ۳۵۰ هکتار زمین و دادن این زمین‌ها به مالکان خصوصی زمین‌ها در محلات بندرعباس، بخش قابل توجهی از مشکل اسناد مالکیتی مردم درحال رفع شدن است.

دوستی گفت: معتقدیم با حل معضل اسناد مالکیتی، زمینه برای احیای بافت فرسوده و نوسازی محلات به ویژه در بندرعباس سرعت یابد و مردم می‌توانند برای زمین‌ها و بازسازی منازل خود برنامه ریزی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha