۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84672763
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

همزمان با تحریم‌های غرب؛ چرخش بانک‌های روسیه به سمت چین

تهران- ایرنا- چند بانک روسیه اعلام کردند در پی تعلیق فعالیت ویزا و مسترکارت به‌زودی کارت‌های اعتباری جدیدی با استفاده از شرکت مالی خدماتی یونیون‌پی چین با مشارکت شرکت میر نت‌ورک روسیه صادر می کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از رویترز، بانک روسی اسبربانک به عنوان بزرگ‌ترین بانک روسیه و دو بانک آلفا و تیک‌آف همزمان با اعلام شرکت‌های خدمات مالی ویزا و آمریکا برای تعلیق فعالیت‌های خود در روسیه اعلام کردند با شرکت یونیون‌پی چین فعالیت خواهند کرد.  

 شرکت مسترکارت در بیانیه‌ای گفت: کارت‌های صادر شده از سوی بانک‌های روسیه دیگر در شبکه مستر کارت اعتبار ندارد و کارت‌های صادر شده در این کشور در خارج از این کشور قابل استفاده نخواهند بود.

شرکت ویزا کارت نیز اعلام کرد به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف می‌کند و با همکاری با شرکای خود نقل و انتقال پول در روسیه را در چند روز آینده به حالت تعلیق در می‌آورد.  

مستر کارت و ویزا کارت شرکت‌های خدمات مالی آمریکایی چندملیتی اند که در زمینه ارائه خدمات کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و مدیریت سامانه‌های پرداخت بانکی فعالیت می‌کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. وی بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha