۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84671837
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انتقال سه کوهنورد مصدوم در شاه جهان خراسان شمالی با اورژانس هوایی

بجنورد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از انتقال سه کوهنورد مصدوم با بالگرد هوایی از کوه شاه جهان به بیمارستان امام خمینی (ره) اسفراین خبر داد.

دکتر تقی دولت آبادی روز به شنبه به خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طی تماس تلفنی تیم امداد کوهستان هلال احمر با مرکز ارتباطات اورژانس استان مبنی بر وجود سه کوهنورد مصدوم گمشده در کوه شاه جهان اسفراین، سریعا بالگرد اورژانس هوایی به محل اعزام شد.

وی افزود: مصدومان دو نفر خانم و یک نفر کوهنورد آقا بود که به دلیل سرمازدگی دچار ضعف و بی حالی شده بودند که با درخواست هلال احمر  و تشخیص واحد ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس استان سریعا مصدومین با بالگرد اورژانس هوایی به نزدیکترین مرکز درمانی استان در شهرستان اسفراین منتقل شدند. 

دولت آبادی یادآور شد: امدادهای هوایی با ارزیابی ها وضعیت حوادث، انجام می شود، به  گونه ای معمولا امدادهای به شکل زمینی انجام می شود ولی پس از ارزیابی آنها اگر نیازی بود درخواست امداد هوایی می شود.

به گزارش ایرنا، ۲۱ کوهنورد از دیروز- جمعه- در ارتفاعات شاه جهان اسفراین گم شده بودند که بالگرد اعزم شده به کوه شاه‌جهان صبح امروز-شنبه- موفق به پیدا کردن کوهنوردان گم شده در این منطقه شد.

قله شاه‌جهان با ارتفاع ۳۰۸۰ متر، بلندترین نقطه از رشته کوه آلاداغ است که در شمال شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی واقع است.

اورژانس هوایی خراسان شمالی به عنوان چهل و ششمین پایگاه کشور اول مهرماه سال ۹۹ در بجنورد راه‌اندازی شد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارد.

این استان دارای نقاط سخت‌گذر کوهستانی است و از نظر حادثه خیزی نیز، به ویژه سیل و زلزله در شمار ۱۰ استان نخست کشور است.

اکنون ۴۷ پایگاه امداد و نجات در خراسان شمالی فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha