۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 891
کد خبر: 84671750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس جمهور سابق اوکراین: ناتو منطقه پرواز ممنوع اعلام کند

تهران- ایرنا- رئیس جمهور سابق اوکراین اعلام کرد: ما به یک منطقه پرواز ممنوع و هواپیماهای جنگی برای محافظت از شهرهایمان در برابر حملات روسیه نیاز داریم.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه فرانسوی لو فیگارو، پترو پروشنکو روز شنبه این اظهارات را در حالی بیان کرد که بر تخلیه غیرنظامیان از شهر ایرپین نظارت می‌کرد.

وی با فریاد "زنده باد اوکراین" نیروهای مسلح مستقر در این منطقه را تشویق می‌کرد.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر از ساکنان شهر در حال سوختن ایرپین در حال تخلیه منطقه هستند و توده‌های دود به سمت آسمان شهر بلند شده است.

لو فیگارو یادآوری می‌کند که شهر ایرپین فعال‌ترین جبهه علیه نیروهای روسی در شمال غربی کی‌یف است.

رئیس جمهور سابق اوکراین: ناتو منطقه پرواز ممنوع اعلام کند
این سرباز به رئیس‌جمهور سابق اوکراین گفته است که ساعت ۱:۳۰ یک هواپیمای سوخو روسی را ساقط کرده است

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد دهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام و خاطرنشان ساخته است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

رئیس جمهور سابق اوکراین: ناتو منطقه پرواز ممنوع اعلام کند
هزاران نفر از ساکنان شهر در حال سوختن ایرپین در حال تخلیه منطقه هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha