فروشگاه‌های زنجیره‌ای کرمانشاه ملزم به عرضه کالاهای تولید استان شدند

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، خرید فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ از محصولات تولید استان را الزامی و جزو مصوبات ستاد تنظیم بازار دانست و گفت: استاندار کرمانشاه بر این موضوع که گامی اساسی در راستای حمایت از تولیدات داخلی است، تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، «بهزاد باباخانی» روز یکشنبه در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان کرمانشاه در استانداری، ایجاد سیستم خودنظارتی برای فروشگاه‌های بزرگ را الزامی دانست و افزود: تمام فروشگاه‌های زنجیره ای موظفند ظرف ۷۲ ساعت مشکل ارائه فاکتور را حل کنند.

وی تصریح کرد: وجود فروشگاه‌های بزرگ برای تسهیل دسترسی شهروندان به اقلام است و با توجه به فروش سیستمی و صندوق مکانیزه این فروشگاه ها، هیچگونه تخلفی را از آنها نمی‌پذیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه سخنانش کمیته اقدام مشترک را اجرایی‌تر از تنظیم بازار دانست و توضیح داد که این کمیته بر تمام ابعاد بازار از تولید، عرضه، مصرف و تخلفات ؛ نظارت ویژه‌تری دارد.

باباخانی در ادامه همچنین بر تشدید نظارت بر تمام ابعاد بازار از تولید، عرضه و توزیع و مصرف استان خبر داد و گفت: نظارت بیشتر و ویژه تری بر بازار در دستور کار است.

وی اضافه کرد: آنچه برای ما مهم است رضایتمندی مردم است و شایسته نیست اقلام اساسی مورد نیاز گرانتر از میانگین کشوری در استان به دست‌ مردم برسد و به همین علت قاطعانه با هر تخلفی برخورد خواهیم کرد، و پلمب و ابطال پروانه کسب از جمله این برخوردها خواهد بود. 

دادیار ویژه برای نظارت بر تنظیم بازار کرمانشاه تعیین شد

پیش از این؛ دادستان کرمانشاه از تعیین یک دادیار ویژه برای رسیدگی و نظارت بر تنظیم بازار کرمانشاه خبر داد و گفته بود: با هرگونه اخلال در نظام توزیع و عرضه ارزاق اساسی مردم مقابله و برخورد خواهیم کرد.

«شهرام کرمی»  به تشکیل تیم‌های بازرسی برای مقابله با گران فروشی و احتکار در بازار کرمانشاه هم اشاره کرده و گفت: در این زمینه تیم‌هایی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های متولی و ناظر همچون تعزیرات حکومتی، اصناف، جهاد کشاورزی تشکیل داده‌ایم که بازار را رصد کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی فعال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha