رونق کشاورزی مازندران محور مصوبات سفر آینده رییس جمهوری است

ساری- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از کشاورزی به عنوان مهم‌ترین محور توسعه استان یاد کرد و گفت : با توجه به اهمیت نقش مازندران در تامین امنیت غذایی کشور ، رونق د ادن به این بخش محور مصوبات سفر آینده هیات دولت به مازندران است.

به گزارش ایرنا ، حسن خیریانپور روز شنبه در مراسم معارفه سرپرست جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که سفر رییس جمهور به مازندران بزودی انجام می شود، افزود : زهکشی اراضی زراعی با هدف دو برابر شدن تولید برنج مهم ترین و بزرگ ترین مصوبه سفر هیات دولت است.

وی با توضیح این که ۱۵۰ هزار هکتار از زمین های مازندران باید زهکشی شود ، ادامه داد : تسهیلات و اعتبارات خوبی برای رفع همه چالش های زیر ساختی بهره وری ، فروش و صادرات محصولات کشاورزی مازندران در سفر آینده رییس جمهور به استان در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار مازندران توسعه مکانیزاسیون را از دیگر مصوبات مهم بخش کشاورزی استان در سفر رییس جمهوری اعلام کرد و بیان داشت : اصلاح نژاد دام و اصلاح و تولید بذر محصولات زراعی و باغی از راهبردهای کشاورزی مازندران است و همسو با این رویکرد پایانه های محصولات کشاورزی از جمله گل و گیاه شیلات و برنج و مرکبات و کیوی را دنبال می کنیم.

وی افزود : تنوع محصولات کشاورزی مازندران با کشت ۷۲ نوع محصول و در اختیار داشتن رتبه نخست در تولید ۱۴محصول کشاورزی بزرگ ترین ظرفیت این خطه است که خوشبختانه دولت سیزدهم به اهمیت نقش موثر و اساسی استان در امنیت ملی غذایی پی برده است.

خیریانپور به وجود ۱۷ هزار هکتار آب بندان در مازندران و نقش مهم آنها در تامین آب کشاورزی، فعالیت های شیلاتی ، گردشگری  و مهم تر از همه حفاظت از تنوع زیستی اشاره کرد و گفت : برای این بخش هم مصوبات خوبی در سفر رییس جمهور تدارک دیده شده است.

وی به برنامه مورد تاکید استاندار در بخش کشاورزی مبنی بر زراعت چوب و کاشت درخت در حاشیه جاده با هدف توسعه فضای سبز اشاره کرد و بیان داشت : تا کنون در ۴۰۸ کیلومتر راه اصلی و فرعی استان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار اصلحه نهال کاشته شد و همه فرمانداران و دیگر مسوولان پای کار هستند.

در این مراسم از زحمات عزیزالله شهیدی فر که با ۳۵ سال خدمت در جهاد کشاورزی با افتخار بازنشستگی نایل آمد ، قدردانی و حسن عنایتی به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی مازندران معرفی شد.

شهیدی فر از خرداد سال ۱۳۹۷ ریاست سازمان جهاد کشاورزی مازندران را عهده داشت.

عنایتی که از نیروهای رسمی جهاد کشاورزی است ، سابقه مدیریت زراعت جهاد کشاورزی مازندران ،معاونت فنی و اجرایی سازمان تعاون روستایی کشور و مشاور معاونت زارعت وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود که شامل حدود یک میلیون تن برنج سفید، ۲میلیون و ۷۵۰ هزار تن مرکبات، ۱۸۰ هزار تن گوشت سفید، حدود ۱۰۰ هزار تن انواع آبزیان است. همچنین ۹۰ درصد کیوی کشور در مازندران تولید می شود. انواع گل و گیاه، گندم، علوفه و، کلزا هم از دیگر تولیدات بخش کشاروزی مازندران است. در مجموع مازندران ۱۱ درصد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha