۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۰۱
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84670697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس‌جمهور: اجرای کامل مصوبات سفرهای استانی از برنامه‌های جدی دولت است

گرگان - ایرنا - رییس جمهور گفت: اجرای کامل مصوبات استانی، یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم است تا از طریق آن مسایل و مشکات استان ها برطرف گردد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در نشست شورای اداری گلستان اظهار داشت: شیوع کرونا طی هفته های اخیر، استمرار سفر استانی دولت سیزدهم را به تاخیر انداخت اما تجربه نشان داده دولت به دنبال عمل کامل به وعده ها است و می‌خواهد دولت صادق‌الوعد (خوش قول) باشد.

وی بیان کرد: در راستای مصوبات سفرهای استانی اعتبارات لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت و کارها با قوت و به صورت جهادی دنبال خواهد شد تا آن چه در سفرها گفته شده و به مردم وعده داده می‌شود اجرا گردد.

رییس جمهور ادامه داد: اگر طرحی به هر دلیل اجرا نشد باید علت آن صادقانه با مردم در میان گذاشته شود.

آیت الله رییسی گفت: گلستان کمبودهای در بخش های کشاورزی، گردشگری و آب و برق دارد اما آنچه باید به اطلاع مردم برسد آن است که مصوبات این سفر نمی تواند همه این مشکلات را حل کند.

وی تاکید کرد: اجرای کامل مصوبات سفرهای استانی به رویکرد جهادی مدیران نیاز دارد تا با حرکت انقلابی همه کمبودها برطرف شود.

حل مشکلات گلستان با اقدامات روزمره مدیران میسر نیست

رییسی ادامه داد : حل مشکلات گلستان با اقدامات روزمره مدیران میسر نیست بلکه باید با بهبود و اصلاح برخی فرآیندهای موجود در سیستم اداری کشور جلوی بروز آسیب ها و مشکلات گرفته شود.

 وی ادامه داد: چالش های زیادی در گلستان مشاهده شد که بخشی از آن مربوط به پیچ و خم‌های اداری است که در این میان محول کردن یک موضوع بین دستگاه های مختلف سبب طولانی شدن روند بررسی و حل مشکلات شده است.

وی به طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت : این ثروت خدادادی به دلیل یک مشکل اداری غیرقابل استفاده مانده در حالی‌که با اجرای طرح طبیعت‌گردی بخشی از مشکلات اشتغال استان برطرف شده و اقتصاد گردشگری گلستان پویاتر خواهد شد.

رییس جمهور تصریح کرد: در دولت سیزدهم " نمی توانیم ، نمی شود و یا پول نداریم" معنا ندارد و منطق اصلی "ما می توانیم " است .

وی ادامه داد : وجود فقر مطلق در گلستان با وجود همه نعمت ها و مواهب الهی قابل پذیرش نیست و این موضوع برای ما رنج آور است .

وی گفت خلیج گرگان هم یک ثروت عظیم ملی محسوب می شود که در حال حاضر شرایط مطلوبی ندارد و رنگ آب آن تغییر یافته و حیات زیستمندان به مخاطره افتاده است.

نباید به فرضیه خشک شدن خلیج گرگان فکر کرد

رییس جمهور ادامه داد: به هیچ عنوان نباید به فرضیه خشک شدن احتمالی این اکوسیستم فکر کرد؛  خلیج گرگان باید و باید احیا شود و در چند روز آینده وزارت راه و شهرسازی مکلف به آغاز عملیات اجرایی آن است.

 وی گفت : اگر تجهیزات کافی و لازم در این منطقه وجود ندارد باید از سایر نقاط به گلستان منتقل و عملیات رسوب برداری و لایروبی خلیج گرگان را آغاز کرد که این کار به زودی انجام خواهد شد.

آیت الله رییسی در خصوص طرح گردشگری آشوراده گفت : هیچ حجت وملاکی که بتواند مانع اجرای این پروژه شود به من منتقل نشده و به همین دلیل وزیر راه و شهرساز ی مکلف است حداکثر تا ۱۰ روز آینده با تشکیل شورای عالی شهرسازی این موضوع را بررسی و نتیجه جلسه را ابلاغ کند.

وی با اشاره به مصوبات سفر استانی امروز هیات دولت به گلستان افزود: مردم این استان باید در آینده نزدیک نتیجه این اقدامات و تحولات را لمس کنند و به عنوان مهمترین عنصر نظارتی بر عملکرد مسوولان نتیجه این مصوبات را شاهد باشند .

رییسی همچنین به مشکل پتروشیمی گلستان اشاره کرد و گفت : با تلاش مجموعه قضایی کشور مباحث حقوقی پروژه برطرف شده است و باید در بخش اصلی و اجرایی هلدینگ های بزرگ کشور وارد میدان شوند .

وی به ظرفیت های بالقوه گلستان در حوزه تامین محصولات زراعی و کشاورزی اشاره کرد و گفت برای خلق ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی، چاره ای جز توسعه صنایع تکمیلی در این استان وجود ندارد.

رییس جمهور به ضرورت حفظ جنگل های هیرکانی اشاره کرد و گفت : نباید اجازه داد که عده ای سودجو و منفعت طلب به مواهب الهی و طبیعت منطقه دست اندازی کنند و نهادهای مسوول نباید اجازه دهند که در مناطقی که مجوز ساخت و ساز صادر نشده ساخت و ساز انجام شود و بعد به دنبال تخریب آن باشند.

رییسی ادامه داد : مهمترین موئلفه قدرت نظام، مردم متدین و همیشه در صحنه هستند که نباید اجازه دهیم ناامیدی در آن رسوخ پیدا کند .

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با همراه شماری از وزرا امروز جمعه در قالب شانزدهمین سفر استانی دولت به گلستان سفر کرد.

آیت الله رییسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha