تشکیل مجمع شرکت کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن ضروری است

تهران- ایرنا- داور حفظ سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: مسئولان امر باید عنایت بیشتری برای شرکت کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن در نظر گرفته و اقدام به راه‌اندازی مجمع متسابقان حائز رتبه کنند زیرا این امر سبب ارتباط بیشتر بین مسلمانان جهان اسلام خواهد شد.

هاجر عزت‌پژوه، شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، اظهار داشت: سطح مسابقات قرآن در این دوره خیلی خوب بود و با توجه به اینکه سال‌های قبل هم مسابقات را دنبال می‌کردم، احساس می‌کنم با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، اما به لطف خدا سطح شرکت‌کنندگان بهتر شده و اشکالاتی که وجود داشت، بسیار جزعی بود، این مهم نشان می‌دهد که قاریان و حافظان قرآن در یک سال گذشته واقعا زحمت کشیده و از آمادگی بالایی برخوردار هستند. 

وی تصریح کرد: همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، در کشورهای دیگر که همه‌ساله مسابقات قرآن را برگزار می‌کردند، بخاطر بیماری کرونا، این مسابقات تعطیل شده است، اما جمهوری اسلامی ایران، همچنان نسبت به برگزاری مسابقات قرآن اهتمام دارد و هدفی که مد نظر دارد تقریبا در حال محقق شدن است و آن این است که فرهنگ اسلام را در جهان رواج دهد.

داور حفظ سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: مسلما هر کدام از متسابقان نماینده‌ای خواهند بود بعد از مسابقات که این فرهنگ، آداب و رسوم قرآنی ایران را به کشور و جامعه‌شان منتقل کنند.

داور حفظ قرآن سی‌و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن توانایی کسب امتیازات بیش از این را دارند اما نیاز است کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها برگزار شود و در این صورت مطمئنا آماده تر در مسابقات حضور می یابند.

سی و هشتمین دوره مسابقات ببن المللی قرآن کریم با شرکت ۶۲ نماینده از ۲۹ کشور جهان اسلام در حوزه هنری در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha