معاون وزیر راه : روشنایی باند فرودگاه کلاله تکمیل می‌شود

گرگان - ایرنا - معاون وزیر و راه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های فرودگاه کلاله گفت: از محل اعتبارات ملی، باند این فرودگاه به چراغ‌های روشنایی تجهییز می‌شود.

حمیدرضا سیدی عصر جمعه در بازدید از فرودگاه کلاله در شرق گلستان در گفتگوبا ایرنا اظهار داشت : برای توسعه زیرساخت‌های این فرودگاه ساختمان جدید آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما در دستور کار قرار می گیرد.

وی ادامه داد : تکمیل فنس کشی فرودگاه برای ارتقای سطح امنیت محوطه باند و تاسیسات به زودی اجرایی می شود.

فرودگاه کلاله که درسال ۱۳۵۰ برای استفاده اختصاصی یکی از وابستگان رژیم طاغوت و نیز سمپاشی اراضی زراعی تحت تصرف وی در سه کیلومتری شمال غربی این شهر در زمینی به مساحت ۳۱۵ هکتار تاسیس شده بود، پس از پیروزی انقلاب همچنان کاربری هواپیماهای سمپاشی را حفظ کرد تا اینکه با صرف هزینه‌های میلیاردی برای ایجاد زیرساخت‌های پروازی آن، بار نخست در سال ۱۳۷۴ و برای دومین بار در سال ۱۳۹۱ با حضور رییس جمهوری وقت و با هدف استفاده مسافری در مسیر تهران - کلاله (هفته ای دو پرواز رفت و برگشت) بازگشایی شد اما به دلیل استقبال کم رنگ مسافران، پس از مدتی کوتاه تعطیل گردید.

این فرودگاه پس از یک وقفه چهار ساله و برای بار سوم ۲۸ مهر ۱۳۹۵ دوباره راه‌اندازی شد که با وجود کاهش ۵۰ درصدی قیمت بلیط و برخی حمایت‌های دیگر، باز هم به دلیل استقبال کم رنگ مسافران در کمتر از دو ماه از آغاز فعالیت، مجددا با توقف پرواز ایرلاین‌ها و تعطیلی مواجه گردید.

پروازهای فرودگاه شهدای کلاله برای چهارمین بار مرداد ۹۶ از سر گرفته شد اما باز هم پس از چند ماه به سبب استقبال کم مردم و این بار به بهانه نبود جایگاه سوخت به سرنوشت دوره‌های قبلی گرفتار شد و از آن تاریخ به بعد فعالیت مسافری این فرودگاه متوقف گردید.

به اعتقاد کارشناسان، مسوولان محلی و مردم شرق گلستان تعطیلی چند باره فرودگاه کلاله بیشتر به سبب نامناسب بودن زمان پروازها (کلاله به تهران) و نیز کم بودن مقاصد پروازی آن بوده و همین عوامل دلیلی بر استقبال کم حدود یک میلیون نفر از اهالی ساکن هفت شهرستان واقع در شرق گلستان یعنی رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه از این فرودگاه است.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha