وزیر جهادکشاورزی بر حمایت از طرح های شیلاتی گلستان تاکید کرد

گرگان - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح پرورش ماهیان خاویاری در بندرگز بر حمایت از طرح‌های شیلاتی با هدف رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید گلستان تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد در اولین برنامه سفرهای استانی به گلستان برای همراهی با رییس جمهور صبح امروز جمعه از طرح پرورش ماهیان خاویاری در بندرگز بازدید و مسائل و مشکلات فعالان این بخش و روند توسعه آن را مورد بررسی قرار داد.

این طرح در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اجرا شده و با هزار مترمربع زیربنا ظرفیت تولید ۳۰ تن گوشت و هزار و ۵۰۰ کیلوگرم خاویار را دارد که پنج نفر در آن مشغول بکار هستند.

 میزان سرمایه‌گذاری در این طرح ۵۵ میلیارد ریال است که پنج میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی تامین شده است.

بندرگز ۱۵ رودخانه و کانال انتقال آب با دبی سالانه حدود ۱۲ میلیون مترمکعب دارد که ۳۰ درصد آن قریب مورد استفاده قرار می گیرد و بخش عمده این آب به هدر می رود که در صورت مهار و ذخیره سازی، می تواند اثرات چشمگیری بر تولید داشته باشد.

شهرستان بندرگز در غرب استان گلستان و در ۴۲ کیلومتری گرگان یکی از مناطق مستعد در زمینه توسعه بخش کشاورزی است که در صورت توجه و حمایت مسوولان می تواند برای تامین معیشت خانواده ها و رفع مشکل بیکاری کمک شایانی کند.

شغل اغلب مردم این شهرستان به ویژه در مناطق روستایی کشاورزی و دامپروری است و از این طریق امرار معاش می کنند.

وزیر جهادکشاورزی قرار است به عنوان نماینده رییس جمهور در کردکوی حضور یافته و ضمن ادای احترام به شهدا در گلزار شهدای کردکوی و افتتاح طرح شهرک گلخانه ای هفت هکتاری و زهکشی هفت هزار هکتار، در نشست شورای اداری این شهرستان نیز شرکت کند. 

 رییس جمهور صبح روز جمعه با همراه شماری از وزرا در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر کرده است .

به گفته علی محمد زنگانه  استاندار گلستان دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به این استان است.

آیت الله رییسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha