۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۶:۰۷
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84670051
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پلوسی از ممنوعیت واردات نفت از روسیه حمایت کرد

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۶:۰۷
کد خبر: 84670051
پلوسی از ممنوعیت واردات نفت از روسیه حمایت کرد

تهران- ایرنا- نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از طرح ممنوعیت واردات نفت و گاز از روسیه توسط ایالات متحده برای مجازات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خاطر حمله به اوکراین حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، پلوسی پنجشنبه شب گفت که نمی‌خواهد قیمت بنزین بیش از این افزایش یابد، اما ممنوعیت واردات نفت روسیه را بدون شرط تأیید می‌کند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در جمع خبرنگاران تصریح کرد: من طرفدار این طرح هستم، ورود نفت از روسیه را ممنوع کنید.

سخنان پلوسی در حالی بیان می‌شود که پیش از این یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در پی وقوع جنگ در اوکراین طراحی را ارائه کرده‌اند که واردات نفت از روسیه را ممنوع می‌کند.

جو مانچین سناتور دموکرات عضو این گروه که خواستار افزایش تولید نفت داخلی آمریکا است، می‌گوید: انرژی به یک سلاح تبدیل شده است. ما می‌توانیم با این سلاح مقابله کنیم.

در پی تداوم بحران اوکراین و امتناع خریداران نفت خام روسیه، بهای نفت با رسیدن به حدود ۱۱۸ دلار در هر بشکه به بالاترین حد خود از سال ۲۰۰۸ تاکنون افزایش یافت.

جنگ در اوکراین نگرانی‌ها از عرضه نفت را در بازارهای انرژی و همچنین غلات را افزایش داده  است و مصرف‌کنندگانی از جمله چین را بر آن داشته است تا به دنبال مواد خام در جهان بگردند. از سوی دیگر در پی اعمال تحریم‌های اقتصادی از سوی آمریکا و اروپا علیه روسیه، خریداران نفت خام روسیه امتناع می کنند و همین امر سبب بالا رفتن بهای نفت خام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha