۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 2194
کد خبر: 84670048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بافت تاریخی شیراز برای میزبانی مسافران نوروزی ارزیابی شد

شیراز-ایرنا-معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: در بازدید از بافت تاریخی شیراز، بر روند آماده سازی این منطقه برای میزبانی مسافران نوروزی با رعایت شیوه‌نامه‌های مصوب ستاد کرونا نظارت صورت گرفت و میزان رضایت میهمانان شهر شیراز از سطح کیفیت خدمات ارزیابی شد.

محمد فرخ زاده جمعه در حاشیه بازدید سرزده از بافت تاریخی با همراهی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و  فعالین بافت تاریخی اظهار کرد: رونق گردشگری شیراز با برنامه ریزی بلند مدت و تلاش در حفظ شناسانه شهر ممکن می شود که آن هم در سایه همدلی و تعامل بین فعالان گردشگری و متولیان امر امکان پذیر است‌.

وی همچنین گفت: مشکلات مربوط به منازل بوم گردی از زبان خود مالکین، رصد آسیب های و معضلات اجتماعی موجود در بافت و  ساز و کار قانونی مدیریت و کنترل آنها از طریق ارجاع به متولیان امر مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

معاون استاندار فارس با تأکید بر این که به منظور ارتقای مطلوب ارائه خدمات در بافت تاریخی شیراز، بازدید و نظارت ها پیوسته و ادواری انجام خواهد شد، اعلام کرد: هدف از بازدیدهای سرزده بررسی راهکارهای علمی و عملی به منظور ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات به مردم است چراکه معتقد هستیم گردشگری، اقتصاد بافت تاریخی را رونق می بخشد.

 شیراز در حدود سه قرن پیش در دوران زندیه، پایتخت ایران بود و طی‌ این‌ دوره و دوره تاریخی بعد یعنی قاجاریه، بخشی از آثار تاریخی که نتیجه ذوق و قریحه مردمان این دیار بود، شکل گرفت و تا به امروز به یادگار مانده است.

بافت تاریخی شیراز گوهرهای ارزشمند به نام حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و دیگر فرزندان و نوادگان امامان معصوم (ع) را در خود جای داده است و این آستان‌های مقدس، شمع فروزان و پیونددهنده مردمان این دیار از دیرباز بوده‌اند.

هویت شهر شیراز در بافت تاریخی این شهر است و هنوز در کوچه پس کوچه‌های منطقه تاریخی فرهنگی صدای گام‌های مشاهیر فرهنگی، ادبی و مذهبی شیراز به گوش می‌رسد.

منطقه ۸ شهرداری شیراز، منطقه تاریخی فرهنگی نامیده می‌شود و در واقع، شیراز قدیم است. 

وسعت این منطقه، ۳۵۰ هکتار و درصد جمعیت ساکن در منطقه در روز ۵۰۰ هزار نفر و در شب ۱۵۰ هزار نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha