وزیر ورزش خواستار نقش آفرینی فرودگاه کلاله برای توسعه شرق گلستان شد

گرگان - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان به عنوان نماینده رییس جمهور در سفر استانی به گلستان امروز جمعه از فرودگاه تعطیل کلاله در شرق استان گلستان بازدید کرد و خواستار نقش آفرینی بیشتر این ظرفیت ترانزینی برای توسعه شرق استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حمید رضا سجادی در این سفر از بخش های مختلف این فرودگاه بازدید کرد .

به گزارش ایرنا،  فرودگاه شهدای کلاله از حدود چهار سال قبل به دلایل مختلف از جمله متنوع نبودن مقاصد پروازی، ساعت پرواز و مهمتر از همه نبود جایگاه سوخت و در نتیجه استقبال کمرنگ ساکنان شرق استان گلستان غیرفعال شده است.

نبود جایگاه سوخت فرودگاه کلاله که ۵۰ سال از زمان احداث آن می‌گذرد و به تبع آن متنوع نبودن مقاصد پروازی، یکی از عوامل اصلی کم رونقی و تعطیلی چندباره این فرودگاه در سال‌های گذشته بوده که درصورت رفع این نقص اساسی به اعتقاد کارشناسان و مسوولان، فرودگاه کلاله در مسیر رونق و توسعه قرار خواهد گرفت.

فرودگاه کلاله که درسال ۱۳۵۰ برای استفاده اختصاصی یکی از وابستگان رژیم طاغوت و نیز سمپاشی اراضی زراعی تحت تصرف وی در سه کیلومتری شمال غربی این شهر در زمینی به مساحت ۳۱۵ هکتار تاسیس شده بود، پس از پیروزی انقلاب همچنان کاربری هواپیماهای سمپاشی را حفظ کرد تا اینکه با صرف هزینه‌های میلیاردی برای ایجاد زیرساخت‌های پروازی آن، بار نخست در سال ۱۳۷۴ و برای دومین بار در سال ۱۳۹۱ با حضور رییس جمهوری وقت و با هدف استفاده مسافری در مسیر تهران - کلاله (هفته ای دو پرواز رفت و برگشت) بازگشایی شد اما به دلیل استقبال کم رنگ مسافران، پس از مدتی کوتاه تعطیل شد.

این فرودگاه پس از یک وقفه چهار ساله و برای بار سوم ۲۸ مهر ۱۳۹۵ دوباره راه‌اندازی شد که با وجود کاهش ۵۰ درصدی قیمت بلیط و برخی حمایت‌های دیگر، باز هم به دلیل استقبال کم رنگ مسافران در کمتر از ۲ ماه از آغاز فعالیت، مجدد با توقف پرواز ایرلاین‌ها و تعطیلی مواجه شد.

وزیر ورزش و جوانان در سفر به شرق گلستان از محل احداث پل سایت قره بلان عرب قاری حاجی ، احداث چمن مصنوعی  و خانه کشتی  این منطقه دیدن کرد .

حمید سجادی همچنین با حضور در  نیروگاه گازی مراوه تپه با مدیران و پرسنل این واحد به گفتگو نشست.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با همراه شماری از وزرا امروز جمعه در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر کرد.

 دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به این استان است.

آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha