موافقت‌نامه اصولی ۱۲ طرح گردشگری استان کرمانشاه صادر شد

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه گفت: با صدور موافقت ‌نامه اصولی برای ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان در سطح استان موافقت شد.

به گزارش ایرنا، «جبار گوهری» روز پنجشنبه در سیزدهمین جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری طرح‌های گردشگری استان افزود: در این جلسه بررسی ۲۳ طرح سرمایه‌گذاری با حجم سرمایه گذاری بیش ۱۲۵ میلیارد تومان و ۲۲۵ نفر اشتغال‌زایی در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل هتل، اقامتگاه های بوم گردی، مجتمع و محوطه گردشگری، سفره خانه سنتی، واحد پذیرایی بین راهی و پارک طبیعت گردی است.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه در ادامه گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی در مجموع ۱۲ طرح با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۳۵ نفر برای صدور موافقت اصولی مورد تأیید قرار گرفت که در صورت اخذ استعلامات، به آن‌ها موافقت ایجاد برای گذارندن مراحل قانونی داده می‌شود.   

گوهری، با بیان اینکه از این موارد ۲ طرح فاقد ارزش سرمایه‌گذاری رد شدند، ادامه داد: ۹ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری نیز برای تکمیل پرونده و گرفتن استعلامات اولیه به جلسه بعد موکول شدند.  

وی تصریح کرد: این طرح‌های سرمایه‌گذاری مصوب شده در شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، کرمانشاه و اسلام آبادغرب احداث می‌شود.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اندحاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.  

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.  

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha