۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۳۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84669424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده مجلس: محرومیت‌های زیرساختی در گنبد هر روز عمیق‌تر می‌شود
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تاکید برضرورت توجه و اهتمام ویژه دولت و مسوولان ملی و استانی به رفع عقب ماندگی‌های زیرساختی این شهرستان گفت: کم توجهی به این حوزه سبب شده تا محرومیت‌ها در گنبد هر روز عمیق‌تر شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امانقلیچ شادمهر شامگاه روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان گنبد با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: این شهرستان با تنوع اقوام، گویش‌ها و فرهنگ‌ها نمونه کوچک آسیای میانه در استان گلستان است.

وی اظهارداشت: معضل کم آبی شدید و کسری ۴۸۰ لیتر آب آشامیدنی در ثانیه و ضعف شدید ولتاژ برق که تابستان امسال بسیاری از مردم گنبدکاووس در شهر و روستاها با آن مواجه بودند، امان مردم را بریده است.

شادمهر اضافه کرد: رفع این ۲ مشکل باید در کوتاه مدت رفع شود اگرچه قرار است مشکل کم آبی گنبدکاووس با ساخت سد نرماب چهل چای مینودشت رفع شود اما این سد باتوجه به نیاز بالای مالی حداقل تا چند سال آینده قابل بهره‌برداری نیست.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس ادامه داد: جاده نفت که ۴۲ کیلومتر طول دارد و عملیات اجرایی آن از یک دهه پیش شروع شده فقط پنج کیلومتر آن انجام شده درحالی که برخی پروژه‌های حوزه راه در استان گلستان مانند چهار بانده شدن جاده گرگان به اینچه برون در کمتر از چند سال اجرایی می‌شود.

وی به طرح ملی جمع آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: این طرح که ۲۸ سال پیش عملیات اجرایی آن شروع شده هنوز به نیمه راه نرسیده و دارد به یک اثر تاریخی تبدیل می‌شود و من در این کُندی طرح به وزیر نیرو تذکر دادم و گفتم که عملیات اجرایی هیچ پروژه فاضلابی در کشور ۲۸ ساله طول نکشیده است؟

شادمهر اضافه کرد: به سبب شرایط توپوگرافی گنبدکاووس و بالابودن سطح آبهای زیرزمینی با کمترین بارش معابر شهر دچار آبگرفتگی می‌شوند که با اجرای طرح فاضلاب که آبروی وزارت نیرو را برده، این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

وی گفت: در گنبدکاووس فقط محرومیت و عقب ماندگی داریم، معضل ریزگردها و نیز خشکسالی که مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان بوجود آورده، باید با توجه ویژه دولت و مدیران استانی به این شهرستان رفع شود و مسوولان بدانند هر گونه پیشرفت گلستان در گرو پیشرفت گنبد است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با تاکید برضرورت راه‌اندازی دانشکده پزشکی و احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی در این شهرستان افزود: جای تعجب است در آشخانه و سرخه که جمعیت بسیار کمتری نسبت به گنبد دارند، دانشکده پزشکی دارند اما این شهرستان با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد چنین دانشکده یا پردیس آن است.

شادمهر ادامه داد: گنبدکاووس فقط ۳۰۰ دانشجوی پزشکی در خارج کشور و شمار زیادی علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی و نیز ۲۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص دارد که مجموعه اینها شرایط را برای راه اندازی دانشکده پزشکی در این شهرستان مهیا کرده اما معلوم نیست چرا این مطالبه مردم محقق نمی شود.

وی گفت: بیمارستان‌های گنبدکاووس فرسوده و قدیمی است و باید به ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان که یک سال است به خاطر تامین زمین معطل مانده، سرعت داده شود.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با همراه شماری از وزرا امروز جمعه در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر کرده است.

آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha