۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84669316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ضرغامی: ظرفیت‌های موجود کشور برای رفع مشکلات کافی است

گنبدکاووس- ایرنا - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ایران اسلامی ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف دارد که با شناخت صحیح و استفاده بهینه از آنها می ‎توان بخش زیادی از مشکلات مردم را رفع کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعزت الله صرغامی عصر روز جمعه در جلسه شورای اداری گنبدکاووس اظهارداشت: در کنار ظرفیت‌های موجود، همدلی و همراهی مدیران با یکدیگر به رفع مشکلات سرعت می‌بخشد.

وی افزود: گلستان و بویژه گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف در حوزه تنوع اقوام و فرهنگ‌ها، گردشگری و صنایع دستی دارند که باید با شناخت صحیح آنها و همدلی و همراهی مدیران از این ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات و توسعه اقتصادی و معیشتی این استان و مردم استفاده کرد.

ضرغامی با بیان اینکه  مدیران باید با شجاعت از ظرفیت‌ها جهت رفع مشکلات استفاده کنند، اضافه کرد: دولت و قوه قضاییه هم در این جهت حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد.

وی بیان داشت: متاسفانه عده‌ای در کشور با نیت "قربة الی الله" و با نشان دادن ماده و تبصره‌های زاید قانونی نمی‌گذارند کار شود البته برخی هم از گذشته طوری طراحی کردند تا کار انجام نشود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برخی ظرفیت های گنبدکاووس درحوزه اقوام، فرهنگ‌ و صنایع دستی گفت: پشت همه اینها یک تمدن بشری است که مهمتر از بسیاری از آثار تاریخی و ملموس از جمله گنبدقابوس بوده و ارزش بسیار بالایی دارند.

ضرغامی ادامه داد: امروز ارزش تمدن ناملموس مانند "فرهنگ، آیین و رفتارها" که هویت یک ملت هستند بسیار بالاتر از آثار ملموس مانند بناها و اشیای تاریخی است زیرا آثار ناملموس یک ملت الگو هستند.

وی از ثبت ۲ هزار اثر ناملموس در کشور خبر داد و گفت: وقتی از گنبدکاووس، فرهنگ، آیین و صنایع دستی اقوام ساکن در آن صحبت می کنیم در واقع از تمدن والای بشری صحبت می‌شود.

ضرغامی اضافه کرد: پرورش اسب و سوارکاری در گنبدکاووس بسیار با ارزش هستند و من زمانی که در صدا و سیما بودم گزارشی از اسب ترکمن را که رسیده بود زودتر از گزارش رییس قوه قضاییه پخش کردم که به ما ایراد گرفتند حتی به رهبری هم این ایراد را منعکس کردند که رهبری به مزاح گفته بودند حتما گزارش اسب از گزارش شما با اهمیت تر بوده است.

نماینده رییس جمهور در سفر به گنبدکاووس ادامه داد: بدون تردید اسب ترکمن و مسابقات سوارکاری در کل کشور تک و مربوط به مردم است و پشت آن ادبیات عمیق و خاص یک قوم نهفته است که باید به آن ارج نهاد.

ضرغامی با تاکید برضرورت گزارش کارهای انجام شده توسط مسوولان به مردم گفت: این اقدام در راستای جهاد تبیین مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب ارزشمند است البته گزارشی که در راستای رضای خداوند و رفع مشکل مردم انجام شده باشد و نه به خاطر حفظ پست و مقام و یا خوشایند آمدن مقام بالا و دریافت پاداش، همه گزارش ها و کارها باید فقط برای رضای خدا و مردم باشد.

وی گفت: ظرفیت اقوام در گلستان و گنبدکاووس فرصت خوبی است تا با بهره گیری از آن دل مردم را شاد کرد و مسوولان باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنند.

ضرغامی قول پیگیری مسائل و مشکلات مطرح شده توسط مسوولان گنبدکاووس را در جلسه شورای اداری استان گلستان که تا ساعاتی دیگر به ریاست رییس جمهور برگزار می‌شود و در هیات دولت را داد.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با همراه شماری از وزرا امروز جمعه در قالب شانزدهمین سفر استانی دولت به گلستان سفر کرده است.

آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha