۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84669012
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی؛ وزش باد در خراسان جنوبی شدت می‌گیرد

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره فعالیت توده هوای ناپایدار جوی به‌صورت وزش باد شدید تا خیلی شدید در این استان هشدار داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی، با شروع ناپایداری جوی در این استان از اواخر وقت امروز تا اواخر وقت جمعه (۱۳ اسفند) وزش شدید تا خیلی شدید باد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: منطقه اثر این توده هوای ناپایدار اغلب نقاط استان خواهد بود که به‌ویژه فردا سبب وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با گرد و خاک می‌شود.

سمیه لطفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت کاهش دید افقی و در برخی نقاط شمالی بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی اظهار داشت: روند تغییرات دما تا پایان هفته جاری افزایشی است و هوا گرمتر می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: کمینه و بیشینه دمای مرکز استان در ۲۴ ساعت گذشته به پنج و ۲۰ درجه سلسیوس رسید و در این مدت سربیشه با دمای سه و دهسلم نهبندان با ۲۷ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بودند.

همچنین با شروع ناپایداری جوی در این استان احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و جدا شدن سقف‌های موقت، شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، اختلال در عبور و مرور، خسارت به تابلوهای تبلیغاتی، سقوط دکل‌ها و داربست‌های فلزی، خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان‌ها به‌ویژه کارگاه‌های ساختمانی و محدودیت در انجام فعالیت‌های عمرانی و ساختمان‌سازی وجود دارد.

بازدید و اطمینان از سازه و پوشش گلخانه‌ها و محکم کردن سقف‌های موقت، قرار دادن قیم برای نهال‌های تازه غرس شده، خودداری از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی، پرهیز از صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های ساختمانی در ارتفاع از توصیه‌های هواشناسی در این مدت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha