۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۲
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 84668508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردانندگان صفحات غیراخلاقی اینستاگرام در آبادان دستگیر شدند

آبادان - ایرنا - فرمانده انتظامی آبادان گفت: ۲ نفر از افرادی که اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی اینستاگرام می‌کردند توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سرهنگ حسین زلقی چهارشنبه افزود: ۲ خانم جوان ساکن در این شهرستان در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام با ایجاد سه صفحه متفاوت و مجموع ۳۰۰ هزار نفر دنبال کننده، اقدام به انتشار محتوای غیراخلاقی در فضای مجازی کردند که توسط کارشناسان سایبری پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

 وی بیان کرد: در رصدو پایش هوشمند و هدفمند در فضای مجازی، صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام مورد شناسایی قرار گرفت که اقدام اصلی ایجادکنندگان این صفحات انتشار فیلم و عکس‌های غیراخلاقی بود.

فرمانده انتظامی آبادان گفت: با توجه به حساسیت موضوع و پنهان بودن هویت ایجاد کنندگان این صفحات و حسب دستور مقام قضایی، رسیدگی به این پرونده جهت شناسایی عوامل انتشار دهنده مطالب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ زلقی اظهار داشت: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته، ایجاد کننده های این صفحه های فضای مجازی که اقدام به درج محتوای غیراخلاقی می‌ نمودند شناسایی  و به این پلیس احضار شدند.

وی افزود: متهمان با مراجعه به این پلیس در مواجهه با مستندات پرونده لب به سخن گشودند و در اظهارات خود ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشتند، صفحات مورد نظر را ایجاد کرده اند که با دخالت کاراگاهان پلیس فتا کلیه مطالب حذف و اکنون از کار خود پشیمان بوده و متعهد شدند هیچ تصویر و یا فایل با محتوای مجرمانه را منتشر نکنند.

فرمانده انتظامی آبادان با بیان هشدار به خانواده ها گفت:  شبکه های اجتماعی خارجی به محیطی برای اعمال مجرمانه نظیر انتشار مطالب نامناسب و غیراخلاقی، هتک‌حیثیت، نشر اکاذیب و تهدید و اخاذی تبدیل شده است، لذا والدین باید بر عملکرد فرزندان خود در فضای سایبری نظارت داشته و جلوی ورود و فعالیت آنها را در اینگونه صفحات  بگیرند.
سرهنگ زلقی با تاکید بر معرفی متهمان دستگیر شده به دادسرا گفت: براساس ماده۷۴۲ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی (قانون جرایم رایانه‌ای) هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده محتویات مستهجن را منتشر، توزیع یا معامله کند یا به قصد تجارت یا افساد تولید یا ذخیره یا نگهداری کند، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی تعیین شده  محکوم خواهد شد.

وی گفت: کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha