حمایت از سرمایه گذاران اولویت دولت سیزدهم برای رونق اشتغال است

گچساران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تحقق رونق تولید و اشتغال اولویت دولت سیزدهم است

سید احسان عسکری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های سردخانه و بسته بندی میوه و گوشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تحول در حوزه اشتغال با پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران بخش خصوصی از جمله برنامه های دولت مردم در کهگیلویه و بویراحمد است که امید می رود برنامه ریزی های در دست اجرا، زمینه ساز امیدآفرینی برای کارآفرینان  باشد.

وی با یادآوری اینکه احداث طرح های صنایع تبدیلی می تواند منجر به رونق کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی شود، تاکید کرد: پیگیری برای اختصاص تسهیلات بانکی از برنامه های مسوولان به منظور تکمیل واحدهای سردخانه و بسته بندی در روستای شوش در شهرستان باشت است.

عسکری اضافه کرد: این طرح با توجه به اینکه در یک منطقه روستایی قرار دارد، ظرفیت استفاده از تسهیلات بانکی اشتغال روستایی را دارد.

سرمایه گذار واحد اشتغالزای طرح های سردخانه و بسته بندی روستای شوش در حاشیه این بازدید با اشاره به انجام مقدمات برای بازاریابی محصولات این کارخانه در برخی کشورهای خارجی، گفت: تکمیل این طرح افزون بر ایجاد اشتغال مستقیم و امکان خرید محصولات بهره برداران منطقه، می تواند منجر به صادرات و ارزآوری نیز شود.

سعید ده باشتی اظهار داشت: تاکنون هفت میلیارد تومان از محل آورده شخصی برای ساخت این طرح های صنایع تبدیلی هزینه شده اما در عین حال بهره برداری از این پروژه ها نیازمند ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی است.

وی با یادآوری اینکه این طرح در روستای شوش در شهرستان باشت با کمترین زیرساخت ها در دست ساخت است، تاکید کرد: جاده دسترسی، روشنایی و خرید زمین از پیش نیازهایی بوده که برای شروع عملیات اجرایی این طرح ها صورت گرفته است.

ده باشتی از مسوولان خواست تا تسهیلات بانکی از محل اشتغال روستایی برای تکمیل واحدهای سردخانه نگهداری میوه، گوشت و بسته بندی مذکور اختصاص یابد.

این سرمایه گذار جوان یادآور شد: این طرح ها افزون بر ۱۵ تا ۲۰ نفر اشتغال مستقیم می تواند با خرید میوه و گوشت بهره برداران، باعث بازاریابی و فروش محصولات ۲ هزار خانوار باشتی شود.

وی تاکید کرد: این طرح ها ظرفیت نگهداری از ۲ هزار تن میوه،۵۰۰ تن گوشت و بسته بندی ۲۰ هزار تن محصول را دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha